נתניהו: “אין הקפאה בבנייה, אני מונע מצור בינלאומי עלינו”

ראש הממשלה ביקר באוגדת עזה והכחיש כי קיימת הקפאה ביו"ש: "אל מול הדרישה שלא נבנה אפילו בית אחד אנחנו המשכנו לבנות, אין הקפאה" • "עשינו את זה בצורה מדודה ואחראית עם תבונה, מה שמנע את האיום על מפעל ההתיישבות"
יוני גרין
ז' חשון התשע"ו / 20.10.2015 18:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בצהריים באוגדת עזה וקיבל עדכון על היערכות ומוכנות הכוחות בפיקוד דרום.

בביקור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ”ל רב אלוף גדי אייזנקוט, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה תא”ל אליעזר טולדנו ומפקד האוגדה תא”ל איתי וירוב.

לאחר מכן הגיע נתניהו לנקודת תצפית על רצועת עזה.

בנקודת התצפית אמר נתניהו: “אני מתרשם שהמצב כאן הוא בשליטה. בכל הגזרות הללו אנחנו מנהלים את המדיניות להרגעת השטח בפעולה נגד המפגעים ונגד כוחות הטרור, בצורה אחראית ומדודה, עם כוח, עם הרבה מאוד כוח כשצריך.

“אני חושב שפה הובהר לחמאס שאנחנו רואים בו אחראי למה שקורה ברצועה ומן הרצועה, שאנחנו לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו. אני מתרשם שהמסר הזה נקלט היטב”, הוסיף.

בתשובה לשאלות עיתונאים, האם הבנייה ביו”ש ממשיכה – השיב נתניהו: “המציאות הבינלאומית היא קשה בשבע השנים האחרונות, קשה מאוד. אל מול הדרישה שלא נבנה אפילו בית אחד אנחנו המשכנו לבנות, אין הקפאה, אבל עשינו את זה בצורה מדודה ואחראית עם תבונה, מה שמנע את האיום על מפעל ההתיישבות”, ציין נתניהו.

“אבל ברגע זה יש איום, והאיום הוא טענת שווא”, הסביר ראש הממשלה, “טענת השווא היא שגל הפיגועים האחרון נובע מגידול סוחף בבנייה בהתנחלויות – זה פשוט שקר. את השקר הזה, כמו השקר על ההוצאות להורג של הילד, אני מנקב”.

לדבריו, “אני אומר את הדברים כהווייתם, אני מנהל את זה באחריות, עם בנייה, תוך מחויבות להתיישבות, אבל גם מחויבות לא לתת למאבק, מצור בינלאומי עלינו, החלטה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, כולל סנקציות. זה לא דבר טוב, לא להתיישבות ולא למדינת ישראל. את זה אני מבקש למנוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות