נתניהו הורה לא להמשיך הקמת הגדר בארמון הנציב

בישיבת הקבינט מתחו השרים ביקורת קשה על בניית החומה הניידת בשכונת ארמון הנציב: "החומה שהוצבה מחלקת את ירושלים. היא לא תביא בטחון ויש להסיר אותה לאלתר" • השר ישראל כץ הציע להציב צלפים על גגות הבתים בג׳בל מוכאבר, שיפעלו ביד קשה נגד זורקי האבנים ובקבוקי התבערה - "עדיף שהם יסבלו מאשר שאנחנו נברח"
יוני גרין
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 10:22

השרים זעמו – וראש הממשלה הורה הבוקר (שני) שלא לפרוס עוד קטעים של גדר זמנית בשכונת ארמון הנציב או בנקודות חיכוך אחרת בירושלים.

ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שהתקיימה אמש היתה אמורה להתמקד במאבק בהסתה הערבית והפלסטינית, אבל חלק ניכר מהישיבה הוקדש לביקורת חריפה של השרים על מהלך הצבת הגדר הניידת.

העיתונאים חזקי עזרא וניצן קידר מערוץ 7 מדווחים כי את המהלך להצבת הגדר יזם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, והוא בוצע בתיאום מול גופי הביטחון, ולכן שרי הקבינט, כנראה, לא היו מודעים למתרחש.

השר ישראל כץ אמר במהלך הישיבה: “החומה שהוצבה מול בתי ארמון הנציב מחלקת את ירושלים ומצטיירת כהישג וכפרס לטרור”.

הוא הוסיף: “היא גם לא תביא בטחון ויש להסיר אותה לאלתר. צריך להגן על בתי ארמון הנציב באמצעות פעילות התקפית יזומה נגד תשתיות הטרור וההסתה בג׳בל מוכבר ולא באמצעות בניית חומות והתבצרות בארמון הנציב – יש כאן תקדים מסוכן. הקבינט לא החליט מעולם על הצבת חומות בלב ירושלים”.

השר כץ דרש למצוא פתרונות מבצעיים אחרים, כמו הצבת כוחות וצלפים על גגות הבתים בג׳בל מוכאבר, שיפעלו ביד קשה נגד זורקי האבנים ובקבוקי התבערה. “עדיף שהם יסבלו מאשר שאנחנו נברח”.

השרים אלקין ובנט הצטרפו לעמדתו, וגם שר הבטחון  משה יעלון הסתייג מהמהלך ומהאופן שבו הוא עלול להתפרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות