נתניהו נגד צרפת: משקיפים? שום אזכור להסתה ולטרור

על ההצעה הצרפתית לשיגור משקיפי או"ם: "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - ישראל היא הפתרון" • "ראינו כבר מה קורה למקומות הקדושים במזרח התיכון - מה קורה בתדמור, מה קורה ברחבי עיראק וסוריה, שמוסלמים קיצוניים הורסים"
נחמן גור ושי וייספיש
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 12:38

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את החוק לשם שמירה על ביטחון הציבור שמקדם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן.

החוק יאפשר למשטרה לערוך חיפוש על גופו של אדם, בגדיו וכליו, וזאת אף אם לא התעורר חשד מוקדם לגבי אותו אדם בנוגע לנשיאת נשק או שימוש בו.

כיום, החוק מאפשר לערוך חיפוש על אדם רק אם עולה חשד סביר לנשיאת נשק. ההמלצה לקדם סמכות זו נתקבלה כבר לפני חמש שנים וחצי בהחלטה של ועדת שרים והייתה תקועה עד עכשיו.

השר ארדן: ״עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר מול טרור הסכינים. זהו צעד נוסף שאני מקדם בשורת החלטות הנדרשות לחיזוק המשטרה וסמכויותיה כדי להגביר את הביטחון האישי ברחובות״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית לצעדים הננקטים בעקבות גל הטרור.

“מול גל הטרור אנחנו פועלים בגישה תקיפה ושיטתית – עיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה. היום אנחנו נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה”, אמר נתניהו.

לדבריו, “ישראל דוחה את הטיוטה הצרפתית במועצת הביטחון – אין שם שום אזכור להסתה הפלסטינית, אין שם שום אזכור לטרור הפלסטיני. יש שם קריאה לבינאום המקומות הקדושים.

“טוב, ראינו כבר מה קורה למקומות הקדושים במזרח התיכון – מה קורה בתדמור, מה קורה ברחבי עיראק וסוריה ומקומות אחרים, שמוסלמים קיצוניים הורסים את המסגדים אחד של השני, שלא לדבר על אתרים נוצריים, אתרי מורשת, אתרים יהודיים.

“ישראל היא לא הבעיה בהר הבית – ישראל היא הפתרון”, קבע נתניהו. “אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו היחידים שעושים את זה, ונמשיך לעשות את זה בדרך אחראית, בדרך רצינית”.

ראש הממשלה הדגיש: “לא היה שום שינוי בסטטוס קוו, חוץ מהניסיון של אנשים שאורגנו על ידי תנועות איסלאמיות בישראל ועל ידי גורמים חיצוניים להכניס חומר נפץ למסגדים ולתקוף יהודים מתוך המסגדים.

“זה שינוי הסטטוס קוו, זה מה שגורם לכל האירועים בשנה האחרונה בהר הבית ולא דבר אחר. אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, נמשיך לעשות זאת”.

בסוף השבוע הציע שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית. גורם מדיני אמר שההצעה הצרפתית לכח בינלאומי בהר הבית מופרכת מיסודה, ובירושלים ביקשו סיוע מארצות הברית כדי לסכל אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות