המחנה הציוני: מעשה בזוי; ליברמן: שורפים אתרים קדושים כמו דאעש

חוטובלי: שריפת קבר יוסף מוכיחה מהו שורש הסכסוך • יוסי דדגן: "זוהי ברבריות של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה" • ח"כ מוטי יוגב: "מי ששורף את קבר יוסף מוכיח שהמקום אינו שלו"
נחמן גור
ג' חשון התשע"ו / 16.10.2015 11:27

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב על הצתת קבר יוסף בשכם על ידי פורעים פלסטינים.

״הצתת קבר יוסף הלילה מוכיחה כי התנהלותה של הרשות הפלסטינית לא שונה מזו של דאעש, ולאחר שהצעירים הפלסטינים לקחו מאצ׳טות וסכינים כדי להרוג יהודים, עכשיו הם גם שורפים מקומות קדושים ואתרי מורשת היסטוריים, בדיוק כפי שעושים אנשי דאעש לאתרי מורשת של הציויליזציה האנושית בעיראק וסוריה”.

לדבריו, “הצתת קבר יוסף על-ידי המון פלסטיני שמוסת משקרי אבו מאזן ובהובלת פעילי פת״ח, רק מעצימה את הפליאה על אלו שגם היום לא מוכנים לראות את הכתובת המדממת על הקירות השרופים שלפיה אבו מאזן לא היה אף פעם, איננו ולא יכול להיות פרטנר, ועדיין קוראים ומוכנים להיפגש ולהידבר עימו״.

במחנה הציוני הגיבו: “הצתת מתחם קבר יוסף הלילה הוא מעשה בזוי ושפל של מחבלים המנסים להבעיר את השטח. בימים רגישים אלו יש לעשות הכל כדי להוריד את גובה הלהבות, אסור לתת לטרור ולאלו המבקשים לשפוך דלק על מדורת הסכסוך להרים ראשם”.

סגנית שר החוץ ח”כ ציפי חוטובלי: “האירוע הברוטאלי של שריפת מקום קדוש לעם היהודי מוכיח למי שעוד לא הבין מהו שורש הסכסוך”, אמרה חוטובלי. “קבר יוסף לא נמצא תחת ריבונות ישראלית כלל ולמרות זאת הפלשתינים הציתו את הלילה את המקום כי כל רצונם הוא לשכתב את ההיסטוריה ולפגוע במקומות הקדושים לעם היהודי שמלמדים על הקשר העמוק שלנו מזה אלפי שנים לארץ ישראל”.

השר אורי אריאל הגיב: ״הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית. בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: “כיהודי אני חייב להביע זעזוע עמוק מהמעשה הנורא הזה. שאני מאמין שאין אדם מן העולם החופשי שלא יראה בו מעשה ברברי ונפשע. הצתת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי. נכס היסטורי לעולם כולו.

“זוהי ברבריות של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על ‘הפרטנר’ הזה”.

דגן היפנה קריאה לראש הממשלה: “להחזיר לאלתר את כוחות צה”ל לקבר יוסף. שכן ברור שאם לא כן. אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו. האחריות היא שוב של אבו מאזן, מכחיש השואה, והוא צריך לתת את הדין על כך”.

השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי: ״כואב לראות הצתה נוספת של מתחם קבר יוסף הצדיק. אני קורא למנהיגים הרוחניים במגזר הערבי לגנות בכל תוקף את ההצתה ואת הפגיעה החמורה במקום הקדוש לעם היהודי, זוהי פגיעה חמורה בסטטוס קוו במתחם הקבר. ‘אני קורא לצה״ל ולשב״כ לעצור את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין״.

ח”כ ואל”מ במיל’ מוטי יוגב מהבית היהודי: “מי ששורף את קבר יוסף מוכיח שהמקום אינו שלו. מי שזורקים מטענים ואבנים ומשחקים כדורגל במגרשי אל אקצה מוכיחים שהמקום אינו קדוש להם.

“מי שזורק בקבוקי תבערה על קבר רחל מוכיח שאין לו שום יחס למקום. מי שדוקר חיילים ושוטרים בכניסות למערת המכפלה, מוכיח שלא למד דבר מאברהם אבינו.

“לכל המקומות האלו עוד נשוב כי שלנו הם ונשיב את הביטחון ואת החיים בשליטתנו, לנו, גם לשכנינו”.

שר הכלכלה אריה דרעי: “הצתת מקום קדוש הוא מעשה נבלה, דבר חמור מאד שילבה עוד יותר את האש ועלול לגרום להידרדרות. הפלסטינים שמפיצים שקרים על פגיעה של ישראל בהר הבית, צריכים לעשות הכל כדי למנוע הסלמה נוספת ולעצור את האש, את הפגיעות בנפש ואת הפגיעה במקומות קדושים ליהודים”.

יו”ר יחד, אלי ישי: “הלילה הוצת קבר יוסף על ידי פורעים ערביים שלא טרחו אפילו להסתתר והצטלמו עם בקבוקי התבערה בטרם יצאו למשימה. והעולם שותק.

“כי לערבים מותר לשרוף מקומות קדושים. והעולם ימשיך לשתוק. ושוב, אנו נתקלים בצביעות והחד צדדיות, ושוב אנו מבינים שאין מה לצפות לגינוי מהמדינות הנאורות, ושוב אנו מבינים שאנו צריכים לטפל בטרור ביד ברזל ומי שלא טורחים לגנות את הפגיעה בקודשי ישראל שלא יטיפו לנו מוסר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות