פלמח זאבי: “אבא אמר שעם ערבים צריך לדבר בשני דברים: כיס ובית”

פלמח זאבי, בנו של השר רחבעם זאבי הי"ד, שנרצח לפני 14 שנים בידי מחבלים, מתכנן כניסה לפוליטיקה • ''אי אפשר לשבת ולכעוס, זה לא ייתכן שזה ימשיך עוד הרבה זמן ככה. אני מניח שאצטרך להיכנס לפוליטיקה, ללא ספק" • "אנחנו ברוכים במנהיגים וחכמים ואנשים עם נוכחות שיכולים לקחת את העגלה הכבדה ולקחת אותה למקומות שאנחנו צריכים"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשע"ו / 15.10.2015 22:06

“אי אפשר לשבת ולכעוס, זה לא ייתכן שזה ימשיך עוד הרבה זמן ככה. אני מניח שאני אצטרך להיכנס לפוליטיקה ללא ספק”, כך אמר היום (חמישי) פלמח זאבי, בראיון עם שרה ב”ק ברדיו ‘גלי ישראל’ על גל הטרור השוטף את ישראל. 

“בזמן כזה בהתנהלות של מדינה, צריכה להיות מנהיגות ברורה מאוד ואי אפשר להיכנס למשא ומתן בינינו ואז כל אלה שמדברים בטלוויזיה, וכל הפרשנים יכולים רק לחזק את מה שהמנהיג אמר. צריך לעשות את הדבר הברור ביותר שאבא תמיד דיבר עליו – צריך לדבר עם ערבים דרך שני דברים: כיס ובית, שני דברים שאבא היה מדבר איתם כשהיה צריך לדבר ביד קשה.

“וצריך שכל הציבור הישראלי יגיד: אנחנו מחרימים את השוק והמסעדות שלהם, כי אנחנו לא יכולים לסבול את הפראות הזאת שלהם.

“ובפעם השנייה, אם כל מחבל שהיו תופסים אותו והורגים אותו והיו מרסקים לאבק את הבית שלו ושל החמולה כולה – אז היו נזהרים כמה וכמה פעמים לפני שהיו לוקחים סכין בכיס, כי היו יודעים שהיו מקללים אותם כי לאבא ולאימא אין להם איפה לגור”.

ב”ק: כשאתה מציע את ההצעות כמו אבא שלך – אנחנו נמצאים במציאות שאין בו אופוזיציה מימין – אם יש טיפונת של ביקורת הם מיד חוזרים לפינה שלהם אחרי נזיפה של ראש הממשלה, מיישרים קו ומבטלים הפגנות ואין ניסיונות לאתגר את ראש הממשלה מימין.

זאבי שאביו דגל במדיניות של טרנספר כלפי ערבי ישראל מתח ביקורת על ההנהגה הנוכחית ואמר: “זאת שכבת מנהיגים שמסתכלים על הכותרת בעיתון ועל הסקר שמזמינים בסודי סודות ופועלים ומייצרים מנהיגות וסדר יום.

” כולנו נצטרך לחשוב על משהו יצירתי יותר… אנחנו כולנו נצטרך להתייצב מול המיעוט הערבי ולהגיד להם בפנים: אתם בכל משבר לא מראים נאמנות, בכל משבר הולכים בקלות רבה מדי לצד השני – אנחנו נצטרך יום אחד להסיק מסקנות מה אנחנו עושים אתכם.

“זה רחוק מאוד היום מהיתכנות, אין פה מנהיגות שיודעת להתייצב ויודעת לעשות מה שנכון, גם אם זה לא פופולארי להיות פה מנהיג ובזמן כזה – צריך להשביע (רצון) אמריקאים, לשכנים, לשמלאנים – אבל אם אתה יודע שנבחרת למקום שאין בו הזדמנות שניה בארץ הזאת, אז אתה עושה את הדברים הנכונים”.

ב”ק: האם אתה רואה מי שיכול להמשיך את הדרך של אבא שלך?

זאבי: “אנחנו ברוכים במנהיגים וחכמים ואנשים עם נוכחות שיכולים לקחת את העגלה הכבדה ולקחת אותה למקומות שאנחנו צריכים. אני רואה שבכל מקום בעולם במסגרת העסקים שלי – הכי טובים זה הישראלים. יותר זריזים, יותר חכמים – אבל כשזה מגיע אלינו לבית, אנחנו לא מסוגלים להוציא את הקולות האלו החוצה”.

ב”ק: מי יכול?

זאבי: “יש רבים. יבוא היום שאני אדבר על זה –  אי אפשר לשבת ולכעוס, זה לא ייתכן שזה ימשיך עוד הרבה זמן ככה. אני מניח שאני אצטרך להיכנס (לפוליטיקה) ללא ספק – אני עוד לא יודע איך להתנהג אבל ברור לי שאני צריך, כמו כל החברים שלי, להפסיק לדבר מעבר לחצר הקטנה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות