נתניהו: “הפלסטינים מתוסכלים שאנו כאן וזה יימשך כי נשאר כאן”

במסיבת עיתונאים מיוחדת לכתבים הזרים תקף ראש הממשלה את אבו מאזן: "האשים את ישראל בהוצאה להורג של תמים וחף מפשע. אז הנה האמת: קודם כל, הוא לא מת – הוא חי. ושנית, הוא לא תמים. שלישית, הוא לא חף מפשע"
נתן פרל
ב' חשון התשע"ו / 15.10.2015 20:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים, בשפה העברית והאנגלית בירושלים, לשקרים שהפיץ אמש יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולהסתה הפלסטינית נגד ישראל ולתפקיד שהיא ממלאת בגל הטרור השוטף את ישראל.

במהלך מסיבת העיתונאים, שנועדה במיוחד עבור הכתבים הזרים, תקף ראש הממשלה את יו”ר הרשות הפלסטינית על הצהרתו, לפיה המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13, שדקר נער בן גילו בשכונת פסגת זאב בירושלים בשבוע שעבר ופצע אותו אנוש, “הוצא להורג” בידי כוחות הביטחון.

תמונתו של מנאסרה שוכב בהכרה בבית החולים הדסה עין כרם, פורסמה היום בכלי התקשורת ועוררה הד רחב.

ראש הממשלה אמר: “המלחמה נגד הטרור היא גם מלחמה נגד ההסתה הפרועה והשקרית שמלבה את הטרור. לצערי במקום לפעול להרגעת הרוחות, אבו מאזן ממשיך להסית וממשיך לשקר.

“רק אתמול הוא האשים את ישראל בהוצאה להורג של נער פלסטיני תמים וחף מפשע.

“אז הנה האמת: קודם כל, הוא לא מת – הוא חי. ושנית, הוא לא תמים. שלישית, הוא לא חף מפשע. הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים. הוא החף מפשע האמיתי. אבו מאזן ידע מה מצבו של המחבל הפלסטיני. הוא חייב להפסיק את ההסתה הפרועה הזו. אי אפשר גם טרור וגם שלום. ערפאת ניסה את זה ואתם יודעים איך זה נגמר”.

לדברי ראש הממשלה, ”הדרך היחידה להילחם בשקר הזה, שביחד עם שקרים אחרים מצטרפים לשקר גדול, היא לומר את העובדות הפשוטות והברורות. אנחנו מצפים מידידנו ברחבי העולם שלא יתעלמו מהעובדות האלה, ושלא יעשו השוואה סימטרית כוזבת בין אזרחי ישראל המותקפים לטרוריסטים שתוקפים אותם”.

אבו מאזן, שהשקר שלו נחשף בכל העולם, תיקן בשעות הצהריים את הצהרתו המקורית. בנוסח הנאום הוחלפו המילים “הוצאה להורג” במילה “ירי”. אלא שגם זו הודעה מסולפת, שכן הנער לא נורה, אלא נדרס על ידי כוחות הביטחון.

נתניהו: אין כאן סימטריה

במהלך מסיבת העיתונאים הוצגו לקהל סרטוני הסתה ששודרו ברשות הפלסטינית וקראו לדקור אזרחים ישראליים.

 נתניהו התייחס גם לרצח בכפר דומא: “אנחנו עושים כל מאמץ כדי למצוא ראיות ולהעמיד את האשמים למשפט. עדיין לא שמעתי גינוי מאבו מאזן על רצח ישראלים תמימים. אין כאן סימטריה. ישראל לא תסבול טרור, מאף אחד. יהודים או ערבים. זה לא משנה לנו.

“אבל במישור העובדתי יש הבדל. אני אעשה ככל שביכולתי כדי להעמיד לדין טרוריסטים פלסטינים וישראלים לדין. אני לא מצדיק את המעשה הזה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תעשה את האבחנה הזו. הגיע הזמן להפסיק להצדיק רצח”.

נתניהו

ראש הממשלה שב על עמדתו כי הוא מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל שלב: “קראתי לאבו מאזן בכל פורום אפשרי לנשיא עבאס לפתוח במשא ומתן מיידי ובלי תנאים מוקדמים. אני מוכן להיפגש איתו והוא לא מוכן להיפגש איתי. את שואלת אותי לגבי הנכונות שלי? אני לא מדבר על התערבות בינלאומית אלא על הצעה שג’ון קרי, המלך עבדאללה אני ונציגים פלסטינים ניפגש”.

ביחס לאמירה שהגיעה ממחלקת המדינה האמריקנית, לפיה ישראל עושה שימוש מופרז בכוח – אמר נתניהו: “אין אמת בטענות האמריקניות בנוגע לשימוש בכוח מופרז. ישראל עושה מה שכל מדינה אחרת הייתה עושה כדי להיאבק בטרור.

“מה היו עושים במצב כזה שוטרי ניו יורק, לונדון או פריז? הם היו נוקטים פעולה למנוע רצח והרג וזה מה שעושים השוטרים והחיילים כאן ולכן הטענה הזו משוללת יסוד”.

על גל הטרור אמר: “אני לא יכול להעריך מתי זה יסתיים. עברנו גלי טרור במאה השנים האחרונות.

“אני מציין את 1920 תמיד כשנה שבה החלו התקפות הפורעים. עברנו את האינתיפאדה והגלים עולים ויורדים.

אני רוצה להבהיר דבר אחד – מה שמביא את זה זה לא פעולה כזו או אחרת של ישראל, זה לא ההתנחלויות וזה גם לא היעדר אופק מדיני. כשהיה אופק מדיני היה גל טרור. אומרים כי זה בגלל תסכול. זה לא בגלל היעדר אופק מדיני, אלא בגלל שאנחנו כאן והתסכול הזה יימשך כי נישאר כאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות