קרי: “הבנייה בהתנחלויות גרמה לגל האלימות”; ח”כ קיש: הוא מנותק מהמציאות

מזכיר המדינה האמריקני הודיע כי הוא מתכנן לבקר במזרח התיכון בקרוב כדי לתווך בין הצדדים • טען כי מדיניות הבנייה ביהודה ושומרון סייעה לפריצתו של גל הטרור • ח"כ קיש: "אם זו תפיסת עולמו עדיף שלא יגיע"
נתן פרל
א' חשון התשע"ו / 14.10.2015 11:15

מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי אמר הלילה (רביעי) כי הוא מתכנן להגיע לביקור למזרח התיכון בניסיון להרגיע את האלימות בין ישראל לפלסטינים ולמנוע את הידרדרות המצב.

בפאנל שנערך באוניברסיטת הרווארד, אמר קרי כי שוחח במהלך סוף השבוע עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

קרי טען כי מדיניות הבנייה ביהודה ושומרון סייעה לפריצתו של גל הטרור הנוכחי. “הייתה עלייה בבניה בהתנחלויות בשנה האחרונה ועכשיו יש אלימות בגלל שהתסכול גובר”.

ח”כ יואב קיש מהליכוד תקף את מזכיר המדינה על דבריו: “לצערי שוב נוכחנו לראות מזכיר מדינה מנותק וחסר הבנה בסיסית למצב באזורנו”, אמר קיש.

לדבריו, הממשל האמריקני עשה טעויות רבות כל כך במדיניות חוץ בתקופה כל כך קצרה. “מספיק שנזכר בהחלטות הממשל לגבי מצרים, אוקראינה, איראן ועכשיו גם בסוריה. להציג את הבנייה בהתיישבות כסיבה המרכזית לטרור זה ניתוק מוחלט מהמציאות”.

הוא הוסיף: ”קרי מתעלם מההסתה של הרשות הפלסטינית ומעוות את מלחמתה הצודקת של ישראל בטרור. אם זו תפיסת עולמו עדיף שלא יגיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזוי
    14/10/2015 19:16
    דודו
  1. קרי עוד לא הפנים שאין דבר כזה התנחלות ביהודה ושמרון . יהודה ושומרון היא לא שטח כבוש מאף אחד ולכן ישראל רוצה לנהל הסדר לגבי השטח הזה עם הפלסטינים . לא כתוב באף מקום בעולם שיהודה ושומרון הוא שטח כבוש גם מבחינה משפטית . רק הפלסטינאים קרי ואובמה מגדירים אותו כבוש ובונים בו התנחלויות .