אלקין תקף – ונתניהו החליט: “גם הח”כים הערבים לא יעלו להר הבית”

נתניהו הורה לשרים ולח"כים שלא לעלות להר הבית - עד להודעה חדשה • לשכתו הבהירה: ההוראה תחול גם על חברי הכנסת הערבים • "ההחלטה נובעת מהכוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית" • השר אריאל: "לא מקובל ובלתי נתפס בעליל"
יוני גרין
כ"ה תשרי התשע"ו / 08.10.2015 09:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אמש (רביעי) לשרים ולחברי כנסת שלא לעלות להר הבית – עד להודעה חדשה.

בלשכת נתניהו הבהירו הבוקר – לאחר ששרים תקפו את ההחלטה לאסור את העלייה רק לח”כים יהודים – כי הנחיית ראש הממשלה למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח”כים להר הבית עד הודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד.

“ההחלטה נובעת מהכוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית. בימים האחרונים מנע נתניהו מאישי ציבור פלסטינים לעלות להר הבית”, נמסר.

ההנחיה החדשה ניתנה בתום הדיון הביטחוני שקיים אתמול נתניהו ביחד עם השר לבטחון הפנים גלעד ארדן ובכירי המשטרה במטה מחוז ירושלים של המשטרה, על רקע גל הטרור ברחבי הארץ – ובירושלים בפרט, כדי שלא להתסיס עוד יותר את האווירה המתוחה ממילא.

שר החקלאות אורי אריאל, שנוהג לעלות להר הבית באופן פומבי, התייחס להוראה ראשון: “ההודעה על איסור עליית שרים וח”כים להר הבית לא הגיעה אל השר ישירות אלא דרך התקשורת”, נמסר מלשכתו. “השר מתכוון לשוחח בנושא עם ראש הממשלה ולקבל הבהרות ובכל מקרה נושא ההפרדה בין ח”כים יהודים לערבים הוא דבר לא מקובל ובלתי נתפס בעליל והדבר יובהר לראש הממשלה בתקיפות”.

גם שר הקליטה זאב אלקין, תקף הבוקר בגל”צ – עוד לפני הבהרת לשכת נתניהו – את ההחלטה: “אפשר להבין את ההיגיון למה בסיטואציה הזאת לא כדאי ששרים או חברי כנסת יעלו להר הבית; יש רק דבר אחד שלא ברור לי בהחלטה הזאת – וזה למה זה לא כולל את הח”כים מהרשימה המשותפת.

“אין מישהו שמסית יותר, גם תוך כדי העלייה להר הבית וגם בשוטף מחברי הכנסת מהרשימה המשותפת”, אמר השר אלקין, “הם משלהבים את ההמון ומתנגשים עם המשטרה בהר הבית”.

עו”ד איתמר בן גביר אמר בתגובה: “ראש הממשלה עשה היום פשע בל יכופר הוא נתן רוח גבית לטרור והעביר למחבלים מסר כי באלימות ניתן להכניע את ישראל ואם לא די בכך הוסיף חטא על פשע וקבע בצורה גזענית שרק חכים יהודים לא יוכלו להיכנס להר.

“המחבלים השיגו את מטרתם ומעתה גם יבינו שכדי לסגור את המקום הקדוש ליהודים הם צריכים רק להגביר הלהבות. זו לא ממשלת ימין, זו ממשלה רופסת”.

• עדכון: 9:50

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות