הספרדיות ניצחו בעיר אלעד: הערר התקבל – וכולן שובצו

משרד החינוך הודיע כי ועדת הערר קיבלה את העררים שהגישו תשע הבנות ספרדיות, האחרונות שנותרו ללא סמינר באלעד, וקבעה כי הן ישובצו ב'לדעת חכמה' ו'דרכי חנה-זלזניק' • חבר מועצת העיר: "עד לרגע האחרון הצעתי להנהלת שני התיכונים הצעות פשרה, אך הם סירבו בעקשנות תמוהה" • יואב ללום: "זו ההוכחה שמי שעומד על זכויותיו מנצח
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשע"ו / 21.09.2015 12:30

משרד החינוך הודיע הבוקר (שני) כי ועדת הערר קיבלה את העררים שהגישו תשע הבנות ספרדיות, האחרונות שנותרו ללא סמינר בעיר אלעד, וקבעה כי הן ישובצו לסמינרים ‘לדעת חכמה’ ו’דרכי חנה-זלזניק’.

משרד החינוך הורה כי על תיכון ‘לדעת חכמה’ לקבל באופן מיידי חמש תלמידות ול’דרכי חנה-זלזניק’ להכניס ארבע תלמידות.

בכך באה לסיומה סאגת הסמינרים בעיר אלעד, כאשר תשע תלמידות שנותרו בבית ולא התחילו את שנת הלימודים כמו יתר חברותיהן מבתי הספר, התקבלו ללימודים.

כזכור – כפי שנחשף לראשונה בחרדים 10 –  לפני תחילת שנת הלימודים נותרו כמאה בנות בביתן לאחר שלא שובצו ללימודים בסמינרים בעיר. גם לאחר הוראת בית משפט המחוזי בירושלים, שחייב את הסמינרים לקבל את כל הבנות, וקבע כי החל מהשנה הבאה ייתבצע ‘רישום איזורי’ –  נותרו תשע תלמידות ללא מקום לימודים.

חבר מועצת העיר ויו”ר ועד קהילת חניכי הישיבות הספרדים באלעד, משה ברדוגו, מסר בתגובה: “באופן אישי אני מרגיש סיפוק רב על ההחלטה האמיצה של ועדת הערר במשרד החינוך. חבל לי מאוד שנאלצנו להגיע למצב זה.

“יצויין שעד לרגע האחרון הצעתי להנהלת שני התיכונים הצעות פשרה שהם יכלו לעמוד בהן, אך הם סירבו בעקשנות תמוהה לקבל אותן. מכיוון שכך הפעלנו את כל הכלים העומדים לרשותנו – ומשרד החינוך קיבל את עמדתנו כפי שיוצגה על ידי  עו”ד ליהי איינס והורה על קבלת כל התלמידות.

“כולי תקווה שמחזות מעין אלו ייעלמו מהנוף הציבורי של העיר אלעד, ובשנים הבאות ילמדו מנהלי התיכונים לשתף פעולה בדרכים הראויות והמקובלות”.

עו”ד יואב ללום, יו”ר נוער כהלכה ומי שהגיש את העתירה לבית המשפט: “זו ההוכחה שמי שעומד על זכויותיו מנצח. אנחנו נעמוד על המשמר על ביצוע אזורי הרישום בשנה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הספרדיות
    21/09/2015 15:23
    דרי לב
  1. מה זה הספרדיות? מה הביטוי הזה? אני אשכנזיה ומתביישת