נתניהו: “יש לנו זיכרון היסטורי לגבי מה שקורה כשמסמנים מוצרי יהודים”

ראש הממשלה בנימין נתניהו דן בעת ביקורו בלונדון עם ראש הממשלה דיווד קמרון על היחס לישראל מצד אירופה, ועל סימון מוצרי התנחלויות • בהצבעה בפרלמנט האירופי עברה החלטה להמשיך בסימון מוצרים מהתנחלויות • נתניהו: "מיליוני בני אדם נודדים מבתיהם וזה מה שיש למדינות אירופה לעשות?"
יוני גרין
כ"ז אלול התשע"ה / 10.09.2015 22:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי  בשיחה שקיים עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הוא שאל: “למה בשעה שמיליוני בני אדם נודדים מבתיהם ונסים על נפשם בסוריה, בעיראק ובצפון אפריקה, זה מה שיש למדינות אירופה לעשות, להתגולל על ישראל?

“זה אבסורד. אנחנו לא מושלמים, יש לנו הרבה מה לשפר, אבל כל אחד מבין שאנחנו מגדלור של חופש וקדמה באזור של בערות וקנאות רצחנית. הגיע הזמן להפסיק להתנצל”.

נתניהו הוסיף כי במהלך שיחתו עם קמרון, הם שוחחו גם על סימון מוצרים מן ההתנחלויות – נוהל שבריטניה כבר החלה לקדם.

“יש לנו זיכרון היסטורי לגבי מה שקורה כשמסמנים מוצרים של יהודים”, אמר נתניהו.

בהצבעה שנערכה היום בפרלמנט האירופי עברה החלטה כי נציבות האיחוד צריכה להמשיך בסימון מוצרים שנוצרו בהתנחלויות, מעבר לקו הירוק. ההחלטה עברה ברוב עצום של 525 תומכים מול 72 מתנגדים.

החלטה זו היא תוצר של משא ומתן והסכמה בין כמעט כל סיעות הפרלמנט. במקור היה מדובר בהחלטה חריפה יותר, שגם קראה להחרמת מוצרים מההתנחלויות, אך היא עברה ריכוך. ההחלטה לא מחייבת מבחינה אופרטיבית, ומשמעותה היא בעיקר הצהרתית.

משרד החוץ הגיב על ההחלטה: “מדינת ישראל רואה בחומרה את הקריאה לסימון מוצרים. מהלך הסימון הוא מהלך מפלה, עם ריח חריף של חרם.

“תחת מסווה של מהלך טכני, מדובר בניסיון לכפות פתרון מדיני תחת עידוד הפלסטינים לחזרה למו״מ. אירופה נוהגת בצביעות מתחסדת כלפי ישראל, כאשר אין היא מעלה על דעתה להציע פתרונות דומים מול צפון קפריסין או מערב סהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות