גפני: רביץ היה מסדר הדברים בינינו. ניר ברקת: נשתדל להסתדר בלעדיו

בטקס קריאת רחוב על שם הרב אברהם רביץ בירושלים, אמר ח"כ משה גפני: "דרכו של הרב רביץ היתה יחודית שקידשה שם שמיים" • ברקת: "הוא היה אישיות יוצאת דופן"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ה / 09.09.2015 21:04

בשכונת נווה יעקב בירושלים התקיים היום (ריביעי) טקס קריאת רחוב על שם הרב אברהם רביץ בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ח״כ אורי מקלב, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, חבר מועצת העיר לייזר ראוכברגר, יעקב אשר, מרדכי קרליץ, יצחק רביץ, יהודה יברוב, משפחת רביץ המורחבת, תושבי השכונה וקהל ירושלמי.

לקראת הסרת הלוט מעל שלט הרחוב הושמעו פרקי שירה וזמרה מפי מקבלת ילדי ‘דברות משה’, שירים העוסקים בימים נוראים וחודש אלול.

ח”כ משה גפני הפליג בשבחו של עמיתו להנהגת דגל התורה, ואמר כי דמותו ופועליו הרבים מלווים את היהדות החרדית עד היום ובפרט לירושלים עיר הקודש. הוא אמר כי דרכו של הרב רביץ היתה יחודית שקידשה שם שמיים והביאה להישגים חשובים לכלל ישראל.

בפנותו אל ראש העיר, אמר גפני: “אם הרב רביץ היה חי, הוא היה מסדר את הדברים בינינו”.

ברקת הגיב: “ינוח בשלום על משכבו, בלית ברירה, נשתדל להסתדר בלעדיו”.

ראש העיר ירושלים אמר בטקס: ״אני רואה את שליחותה של ירושלים כנושאת דגל האחדות בעם. הרב רביץ, היה ללא ספק נציג נאמן של הבשורה הזו.

“רוחב אופקיו ודמותו המיוחדת של הרב באו לידי ביטוי בכל צעד שעשה. הוא היה אישיות יוצאת דופן. מקיר לקיר, זכה הרב להערכה, לכבוד ולהוקרה. מכל קַצְוות וחלקי הבית. פעמים רבות ראו אותו כ’מבוגר האחראי’ בכנסת – אדם שקול ואחראי, שתמיד ידע למצוא את הדרך אל העמק השווה; איש שַׂפַה ורוח, שפיו ולבו שווים: לעיתים קשוח, תקיף בנאומיו, עומד על דעותיו – אך פנים מול פנים תמיד קשוב ומקשיב, אוהב אדם, ומכבד את השונים ממנו. גישתו המתונה, המבקשת למצוא ולחזק את המחבר והמשותף, הייתה ועודנה מאור גדול עבור כולנו”.

בנו יצחק רביץ, מ”מ רע ביתר עילית, דיבר ארוכות בשם בני המשפחה על אהבתו הגדולה של הרב רביץ לעיר ירושלים ולתושביה, על התמדתו בתורה ועל היותו שליח ציבור שמסור לציבור ושולחיו.

סגר״ע ישראל קלרמן נשא דברים  על תרומת הרב רביץ בכל תחומי הציבור ובראשם תחומי הבינוי לטובת הכלל, ועל היותו סמל ודוגמא לנציג ציבור ראוי ומוערך לדורות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא הוזכר גם קריאת שם רחוב ע
    18/09/2015 13:54
    כרמל אליהו אלעזר
  1. יעקב אלעזר היה ממנהיגי ירושלים ונציג ירושלים לכל מוסדות הישוב חבר מועצת העם 1944 פעל לבנית עשרות בתי כנסת בשכונות ירושלים וכן מוסדות לימוד דוגמא המתיבתה ברח זבוטינסקי ע”ש הראשון לציון הרב יצחק שאול אלישר וכן מפעלי חינוך ותרבות אנא אל תשכחו את ותיקי ירושלים.