בכיר ברשות: אבו מאזן יבטל את הסכמי אוסלו בנאום באו”ם

על פי אחד מראשי הוועד הפועל של אש"ף ההחלטה תידון החודש בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית, ויו"ר הרשות יודיע על המהלך בנאום שיישא בעצרת הכללית באו"ם
יוני גרין
כ"ג אלול התשע"ה / 07.09.2015 08:52

ד”ר אחמד מג’דלאני, אחד מראשי הוועד הפועל של אש”ף, טוען כי יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יכריז בנאומו בעצרת האו”ם בסוף החודש, כי הסכמי אוסלו בטלים ומבוטלים – 22 שנים לאחר שנחתם ההסכם.

סוכנות הידיעות ‘מען’ דיווחה, כי המועצה הלאומית הפלסטינית כבר התכנסה לדיון בנושא, תחת הכותרת: ‘סיום מערכת היחסים עם ישראל’.

מג’דלאני סיפר כי הוחלט בדיון לבטל את הסכמי אוסלו ושארם א-שייח’, שכללו את הקמת המדינה הפלסטינית, וכן את תיאור סמכויותיה, וכל הסיכומים הביטחוניים והכלכליים בין הצדדים.

על פי הדיווח, בנאומו צפוי לומר אבו מאזן שמכיוון שישראל לא עמדה בהסכמים, ולא אפשרה הקמת מדינה פלסטינית – הפלסטינים אינם מחויבים להם עוד.

במסגרת הסכמי אוסלו, שנחתמו בשנים 1995-1993, הכירה ישראל באש”ף כנציג העם הפלסטיני, הסכימה לסגת מרצועת עזה ומאזור יריחו וכן להקמת רשות פלסטינית שתהיה אחראית על הגדה המערבית ועל הרצועה.

לרשות ניתנה סמכויות השליטה האזרחית בשטחים שהוגדרו A ו-B, והוסדרו היחסים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים.

כמה מראשי המועצה הלאומית הפלסטינית ביקרו בימים האחרונים בסוריה ונועדו עם ראשי פלגים פלסטיניים אחרים, במטרה לקבל הסכמה רחבה להחלטה, ולהבהיר שהיא חלק מניסיון להביא לאחדות פלסטינית פנימית.

מג’דלאני גילה כי בימים הקרובים יגיעו קרוב ל-30 נציגי פלגים פלסטיניים ממקומות מושבם במדינות ערב לרמאללה, כדי להשתתף בפגישה המכרעת בנושא שתקיים המועצה הלאומית בשבועות הקרובים.

על פי הדיווח, בנאומו באו”ם יאמר אבו מאזן כי פלסטין היא מדינה שהוקמה תחת כיבוש, ומשום שהוכרה כבר באו”ם כמשקיפה, אך לא הוקמה עבורה מדינה, היא אינה מחוייבת להסכמים שנחתמו בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות