האיחוד האירופי יחל ב’סימון מוצרים’ מהישובים ביו”ש

בהצהרה נדירה הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופאי כי הוועדה שדנה בנושא קרובה לסיום עבודתה בסוגיית 'סימון מוצרים' שיוצרו בהתנחלויות • שר החוץ של לוקסמבורג: "לא מדובר בניסיון להחרים את ישראל - אלא במתן מידע לצרכן"
דוד ליבוביץ
כ"א אלול התשע"ה / 05.09.2015 20:51

האנטישמיות האירופית: פרקדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופאי התייחסה היום [שבת] לסוגיית ‘סימון המוצרים’ שיוצרו בהתנחלויות ומשווקים לאירופה.

מוגריני דיברה בסיום כינוס שרי החוץ של היבשת שהתקיים בלוקסמבורג ואמרה “עבודת הוועדה שדנה בנושא קרובה לסיום, אלו השלבים האחרונים לפני שנגיש את המסקנות”.

ההצהרה של מוגריני נחשבת לבעלת משמעות, שכן זו הפעם הראשונה מזה כמה חודשים ששרת החוץ של האיחוד האירופי בעצמה מתבטאת בנושא. כמה דיפלומטים אירופים בכירים אמרו לאורך החודשים האחרונים שהאיחוד האירופי מתכוון לפעול בנושא המוצרים מההתנחלויות, אולם ההצהרה של מוגריני מבהירה שהנושא אכן זוכה לעדיפות גבוהה.

גם שר החוץ של לוקסמבורג, ז’יאן אסלבורן התייחס לנושא ואמר כי סימון המוצרים חשוב לצרכן האירופי: “לא מדובר בניסיון להחרים את ישראל – אלא במתן מידע לצרכן על מנת שיוכל להחליט בעצמו אם הוא מעוניין לקנות מוצרים מההתנחלויות”.

הוא הוסיף כי הוא מצפה לפתרון בנושא עד לסוף השנה, כלומר בטווח זמן של עד שלושה חודשים. בשעה שאירופה טרודה בשורת משברים אחרים, לא בטוח שהאיחוד האירופי יעמוד בלוח הזמנים הזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האיחוד האירופי רצח את האינדיאנים וכבש את אדמתם
    06/09/2015 07:03
    מיכאל הכהן אל חדד