נתניהו על ניצחון אובמה: רוב האמריקנים מבינים את הסכנה

ראש הממשלה התייחס להצלחת הנשיא ברק אובמה להשיג את תמיכתם של 34 סנאטורים ובכך לסכל את היוזמה להפלת הסכם הגרעין: "חשוב להגיע לדעת הקהל האמריקנית בעובדה שאיראן היא האויבת של ארצות הברית" • "צריך להדוף כל הזמן את ההכפשות הנוראות על מדינת היהודים, בניגוד לאלפי שנים של ההיסטוריה שלנו שלא יכולנו לפעול"
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ה / 03.09.2015 15:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי), במהלך טקס הרמת כוסית לקראת ראש השנה במשרד החוץ בירושלים, להצלחתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה להשיג את מספר הסנאטורים הדרוש כדי לסכל את האפשרות שהרפובליקנים יוכלו לעקוף את הווטו שיטיל, במקרה שהקונגרס ידחה את הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי “רוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן”.

נתניהו נפגש עם סגנית השר ציפי חוטובלי, מנכ”ל המשרד דורי גולד ופורום ההנהלה, ולאחר מכן הצטרף להרמת כוסית וברכות עם כלל עובדי משרד החוץ.

נתניהו התקבל במחיאות כפיים על ידי העובדים ואמר: “קודם כל שנה טובה, לכל אחת ואחד מכם, למשפחות, לעם ישראל”.

ראש הממשלה ציין כי הזדמנויות גדולות נפתחות בפני ישראל מבחינת יחסי החוץ שלה. ”בראש ובראשונה באסיה אבל גם באפריקה וגם באמריקה הלטינית אנחנו רואים פוטנציאל לבריתות חדשות, למערכות יחסים חדשות לאינטרסים גדולים שמתבססים קודם כל על הטכנולוגיה הישראלית והחדשנות הישראלית, שהיא פורצת הרבה מאוד ניסיונות לחרמות בחלקים אחרים של העולם.

“דבר שני, כמובן, צריך להדוף כל הזמן את ההכפשות הנוראות על מדינת היהודים, דבר שיש בכוחנו לעשות, בניגוד לאלפי שנים של ההיסטוריה שלנו שלא יכולנו ולא הייתה בידינו היכולת להדוף את ההכפשות הנוראות על היהודים עצמם”.

ראש הממשלה הדגיש את החשיבות של קיום קשר הדוק עם המדינות המסורתיות, כלשונו, ובראשן ארצות הברית. ”גם מול חילוקי דעות ויש כאלה, אם כי אני חייב להגיד שרוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן.

“חשוב להגיע לדעת הקהל האמריקנית בעובדה שאיראן היא האויבת של ארצות הברית”, אמר. “היא מכריזה על זה באופן גלוי וישראל היא בעלת הברית של ארצות הברית. להבנה הזאת יש השלכות חשובות לביטחוננו להמשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות