מרד בכירי המשטרה: יוצאים למלחמה נגד המינוי של הירש

מפכ"לים וניצבים בדימוס התכנסו ודנו בדרכים למנוע את מינוי גל הירש למפכ"ל והחליטו לפנות לנתניהו, למבקר המדינה ולוועדת טירקל בניסיון לסכל המינוי • ביקורת על השר ארדן: "מדרדר את המשטרה"
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ה / 26.08.2015 21:49

מפכ”לים וניצבים בדימוס מתגייסים למלחמה נגד המינוי של גל הירש: חמישה מפכ”לים וכ-30 ניצבים בדימוס התכנסו הערב (רביעי) התכנסו בבית השוטר בתל אביב  לכינוס חירום, ודנו בדרכים למנוע את מינויו של המפכ”ל החדש.

בתום הכינוס אמר המפכ”ל לשעבר שלמה אהרונישקי, כי חברי הפורום החליטו לפנות למספר גופים כדי למנוע את המינוי: “אנחנו מודאגים מההליך והמינוי. נפנה לוועדת טירקל, מבקר המדינה וראש הממשלה וננסה למנוע את אותו”.

במהלך הכינוס התבטאו הבכירים בחריפות רבה נגד הירש ונגד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. “השר הזה מדרדר את המשטרה למחוזות שעוד לא ידענו כמותם”, אמר אחד הבכירים.

“התכנסנו היום באווירה מאוד מודאגת”, אמר לחדשות 2 המפכ”ל לשעבר, רב ניצב בדימוס משה קראדי. “אין לנו דבר וחצי דבר מול הירש, אך יש לנו עניין ודאגה מהדרך שבה בוצע תהליך הבחירה, שקילת הסיכונים והסיכויים”.

“כשמועמד אינו מבין את עבודת המשטרה, אין לו את המיומנות הנדרשת להיות מפכ”ל”, הוסיף קראדי. “אנחנו מכירים בסמכות השר וראש הממשלה לבחור מועמד מטעמם אבל חושבים שיש במשטרת ישראל מועמדים ראויים”.

לפי ההערכות, הסיכויים כי עמדת בכירי המשטרה לשעבר תשפיע על חברי ועדת טירקל נמוכים. זאת, בשל העובדה כי המנדט שניתן לה עוסק אך ורק בכשירותו המשפטית והציבורית של המועמד לכהן בתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות