ישיבה של מפכ”לים בדימוס: פועלים למנוע את המינוי של הירש למפכ”ל

בכירים לשעבר במשטרה, בהם גם מפכ"לים, יערכו הערב ישיבת חירום בעקבות ההחלטה למנות את גל הירש למפכ"ל • אריה עמית: "המינוי הזה משדר התנשאות, חוסר מקצועיות וזלזול איום ונורא במשטרה. הניצבים לא פחות טובים מאלופים בצה"ל" • ח"כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני, אלוף פיקוד הצפון לשעבר: "כל המבקרים אותו מדברים מתל אביב"
חיים טוויל
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 11:09

החלטת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למנות את תת אלוף במיל’ גל הירש לתפקיד המפכ”ל של המשטרה גורמת לתסיסה רבה בקרב מפכ”לים ובכירים לשעבר במשטרה.

בעקבות המינוי יתכנס הערב “מועדון הניצבים” לישיבת חירום מיוחדת. גורם בכיר אמר לגל”צ כי מטרת הפגישה היא לבדוק אפשרות למנוע את מינוי הירש, שלטענת הבכירים ייפגע בארגון הרבה יותר. לפי חדשות 10, כינוס 17 המפכ”לים בדימוס יעמוד בסימן גינוי של המהלך.

מוקדם יותר שוחח בגלי צה”ל מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס אריה עמית, וגינה את המינוי. לדבריו, מדובר בלא פחות מאשר “זלזול בארגון”.

“מאז פרישתי מהמשטרה אני ישן טוב בלילה, אבל הלילה לא הצלחתי לישון. במינוי הזה יש התנשאות, חוסר מקצועיות וזלזול איום ונורא במשטרה”, אמר עמית.

לדבריו, “מנסים להביא משיח שאפילו לא היה אלוף. גם האלופים הם בשר ודם, הניצבים לא פחות טובים מהאלופים בצה”ל – צריך גם את זה לקבל”.

מנגד, ח”כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, משוכנע כי תפקודו של גל הירש בצה”ל היה ראוי לשבח, ומותח ביקורת על תוקפי המינוי.

בן ראובן אמר לחדשות 10 כי המשטרה זקוקה לניעור גדול, כלשונו, אותו היא יכולה לקבל מהירש, “אדם יצירתי מאוד שמסוגל ויודע לחשוב אחרת”.

לדברי ח”כ בן ראובן, הירש יצא בעבר ממצבים קשים מאוד וכל המבקרים אותו כעת “מדברים מתל אביב”.

“הוא איש מבריק, קשה לעקוב אחר קצב המחשבה שלו”, הסביר האלוף במיל’ בן ראובן וקרא לסייע להירש בהסתגלות לתפקידו החדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות