החרדים ליועה”מ של עיריית י-ם: אינך מוסמך להחליט על מדיניות האכיפה בשבת

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אלי מלכא קבע, בהסתמך על פסק דין, כי יש להבחין בין אזורים בהם תהיה 'אכיפה מוגברת' לאזורים בהם היא תהיה 'קלה' • בתגובה כתבו לו חברי המועצה החרדים: אינך מוסמך להחליט על כך - תקן את דבריך בהקדם
אליעזר היון
ה' אלול התשע"ה / 20.08.2015 18:18

חברי המועצה החרדים בירושלים שיגרו היום (חמישי) מכתב ליועץ המשפטי של העיריה, ובו הם קובלים על פרשנותו לחוק העזר שאפשרה פתיחת עסקים בשבת בחלקים בעיר.

מכתבם של חברי המועצה מגיע על רקע קביעת היועץ עו”ד אלי מלכא בו הוא מבחין, בהסתמך על פסק דין משפטי, בין אזורים בהם תפעל ‘אכיפה מוגברת’, כלשונו, לעסקים הפתוחים בשבת והיכן האכיפה תהיה ‘קלה’, וכך כותב מלכא: “לאור גודלה, רבגוניותה, ייחודיותה ומורכבותה של ירושלים, גובשה מדיניות זו שבבסיסה קריטריונים גאוגרפיים, דמוגרפיים ועוד המתחשבים בין היתר באופיו של האזור, בציבור המתגורר בו, בכל הציבור המגיע לאזור ואשר נחשף לפעילות שבו, לשיקולי מטרד ואיכות סביבה, רגשות דת ואמונה, צרכים חברתיים וכלכללים ועוד”.

בתגובה שיגרו חברי המועצה יצחק פינדרוס ושלמה רוזנשטיין ומ”מ ראש העיר יוסי דייטש מכתב נזעם, בו הם קובלים על הפרשנות שהעניק לחוק העזר: “לא הצלחנו להבין איך מפסה”ד הובן שמי שמוסמך להחליט על מדיניות אכיפה סלקטיבית הוא היועץ המשפטי ו/או ראש העיר”.

“מסמך של יועץ משפטי – מכובד ככל שיהיה – לא יכול להחליף את חוק העזר וענין חלוקת האזורים לא מופיע בחוק העזר ותכליותיו. כפי שכבר כתבנו במכתבנו הקודם, המקום לקביעת מדיניות עירונית היא מליאת מועצת העיר וכל גוף אחר שעושה זאת לוקח סמכויות לא לו”.

הנציגים דרשו במכתבם מן היועץ לתקן את קביעתו: “נבקשך להוציא מכתב מתוקן, שבו יקבע מפורשות שחוק העזר ייאכף בכל מקום, ללא הכנסת שיקולים שאינם מופיעים בחוק העזר העירוני”.

את מכתבם הם מסיימים בברכת: “ישמחו במלכותך שומרי שבת וקוראי עונג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות