פרוש חתם על מתווה רישום אזורי; גדולי ישראל: אנו נגד

מאיר פרוש צדק: חתימת בנו, ראש העיר אלעד, על מתווה 'רישום אזורי' בסמינרים היא נגד דעתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי • הערב הם יצאו במכתב: "אין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי בשום אופן" • ישראל פרוש: "מופתע מהמכתב. בעיקר שאתמול היו מי שהצהירו בבית המשפט בשם מרן הרב שטיינמן על תמיכה ברישום אזורי"
נחמן גור
ו' אלול התשע"ה / 20.08.2015 22:08

בעוד סגן שר החינוך מאיר פרוש הצהיר בכלי התקשורת כי “גדולי ישראל לא יסכימו” למתווה של ‘רישום איזורי’, סגר בנו, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, מול משרד החינוך על מתווה ‘רישום איזורי’ בשנת תשע”ז בשני סמינרים בעיר, כבר בפגישה שנערכה ב-11 לאוגוסט במשרד החינוך – הערב מתברר כי האבא צדק.

הערב פורסם מכתב של גדולי ישראל כנגד מתווה של פתיחת אזורי הרישום בסמינרים.

במכתב, עליו חתומים הגראי”ל שטיינמן, הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין, נאמר כי אין לבצע שום שינוי ברישום.

“הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצקולל”ה ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן”.

ראש העיר אלעד אמר בתגובה למכתב של גדולי ישראל על האיסור לרישום אזורי: “אני מופתע מהמכתב, ובעיקר מכך שאתמול היו מי שהצהירו בבית המשפט בשם מרן הרב שטיינמן על תמיכה ברישום אזורי.

“כפי שאמרתי גם בבית המשפט, כל צעדיי ייעשו בהתייעצות והכוונת גדולי ישראל. אני עומד מאחורי הסיכום עם משרד החינוך ולפיו הבנות ישובצו בין שני הסמינרים הקיימים”.

פרוש מתכוון בדבריו להתנהלות של משה שטיין, מנהלו האדמניסטרטיבי של סמינר ‘לדעת חכמה’, אשר במהלך המו”מ להשגת מתווה הפשרה בבית המשפט התקשר ממכשירו הסלולארי אל הבית ברחוב חזון איש 5, כדי לשאול כיצד לנהוג מול המתווה שהתגבש בבית המשפט.

לדבריו, הוענק לו היתר בדיעבד, בשל הכשלים ברישום, ורק לשנת הלימודים הנוכחית – תשע”ו.

אחד מהגורמים הבכירים שהשתתף בדיון בבית המשפט סיפר כי ההודאה בקיומו של הסכם כתוב בין ראש העיר למשרד החינוך הכתה בהלם גורמים ב’איגוד הסמינרים’, שהתקשו להבין איך בטרם אישר הגראי”ל שטיינמן מתווה מסוג זה – כבר סגר ישראל פרוש על הסכם עם משרד החינוך.

יצוין, כי בפרוטוקול בית המשפט מופיעה הצהרתו של ישראל פרוש, כי “אני פועל בהתייעצות ובהכוונת גדולי ישראל”, אך להצהרה זו אין שום זכר – לא במתווה שסוכם ב-11 באוגוסט עם משרד החינוך ולא בהחלטת בית המשפט.

 החלטת בית המשפט: 

פרוטוקול האפליה באלעד

 

 

 

פרוטוקול האפליה באלעד

 ההסכמות של ישראל פרוש עם משרד החינוך:

tt

ttt

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש, הכל תלוי עם איזה גיחזי אתה מדבר...
    20/08/2015 22:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל גיחזי יש לו אינטרסים אחרים, ויוציא מכתב כפי שהוא רוצה.