מרגי: “בית ספר שיפלה בקבלת תלמידים – נסגור את שעריו לאלתר”

בעוד עשרה ימים תקיים ועדת החינוך של הכנסת דיון על אי קליטת תלמידות חרדיות באלעד, ביתר עלית, בני ברק, מודיעין עילית, ירושלים • אל הדיון יוזמנו ראשי עיריות ומנהלי מחלקות חינוך • מרגי: " בשם הגאווה המזויפת שמנוגדת לרוח התורה מפלים ילדים רכים והוריהם"
יוני גרין
י"ח אב התשע"ה / 02.08.2015 23:06

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, הודיע היום  כי בעוד עשרה ימים – ב-12 לחודש אוגוסט –  תקיים ועדת החינוך של הכנסת דיון על אי קליטת תלמידות חרדיות באלעד, ביתר עלית, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש וירושלים.

אל הדיון יוזמנו, בין היתר, ראשי העיריות ומנהלי מחלקות חינוך.

לדברי ח”כ מרגי, “אנחנו נזמין גם את מחלקת החינוך של גבעת זאב”. זאת לאחר שרב השכונה החדשה בעיר הודיע כי ילדים למשפחות שעברו להתגורר בשכונה ללא אישור של ועדת האיכלוס – לא יתקבלו לבתי הספר.

“אני רוצה לומר באופן נחרץ ולא משתמע לשני פנים בית ספר או עירייה שתפלה בקבלת תלמידים, אעמוד על כך ששר החינוך ומשרד החינוך יסגור את שעריו לאלתר”, מאיים מרגי.

הוא הוסיף: “אוי לאותה בושה שהמגזר החילוני, במערכת הממלכתית הולכת ומתחזקת תודעת השילוב של האחר, ואצלנו בשם הגאווה המזויפת שמנוגדת לרוח התורה מפלים ילדים רכים והוריהם – ומונעים מהם תורה ודעת”.

כזכור, בשבוע שעבר חשף אתר חרדים 10, כי יותר ממאה בנות בעיר אלעד לא התקבלו ללימודים בסמינרים בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה. הבנות, בוגרות כיתות ח’ בבתי הספר היסודיים, קיבלו תשובות שליליות ללא נימוקים, ללא הליך שוויוני ובניגוד להוראות ומדיניות משרד החינוך.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה עם הישיבות??
    03/08/2015 15:55
    ישיבשאער'
  1. בושה שצריך לאכוף את זה ע’י החוק. הרבנים ה’צדיקים’ היו צריכים לעמוד על זה מזמן!
    אלא מה? חוסר ביקורתיות….
    מאז שר’ הלל זקס נפטר אפשר לומר בוודאות,- כל הישיבות וראשיהן גזעניים שיטתית !!
    אך בעצם, למה לי להתפלא?? הרי גזענות היא מאפיין אינטרנשיונלי לאוכלסיות פרמיטיביות בעלי דעות קדומות.

  2. המקרה של גבעת זאב שונה...
    05/08/2015 02:32
    יהודיה
  3. בגבעת זאב יש מקרה הרבה יותר חמור. בעיית התלמידות המופלות בבית יעקב “תבונות” תיפתר כיוון שזה נגד החוק ומשרד החינוך יאכוף. הבעיה היותר חמורה היא שמי שמכונה “רב השכונה” הרב אריה זילברשטיין (שהוא בכלל לא רב השכונה – הוא מונה ע”י קומץ עסקנים כוחניים המגדירים עצמם “בני הישיבות” אבל אין ביניהם ולמידות וליראת שמיים שום קשר) הביא לשכונה תלמוד תורה חדש, כחלק ממהלך להשליט את כוחו עוד יותר על השכונה ע”י “סינון” מי הוא מקבל/לא מקבל לתלמוד תורה שלו. והנה, החיידר החדש רכש את אחד החיידרים הישנים, ופתאום נאמר לששה משפחות שהם כבר לא יכולות להתקבל למוסד החדש שברשותו! והערב, ברוב חוצפה, פורסם מכתב שכל מי שעדיין לא מצא מוסד חינוכי לילד שלו יכול לשלוח בקשה ל”לשכת הרב” – כשהוא ופמלייתו הם אלו שגרמו לתלמידים האלו שלא יתקבלו למוסד החינוכי!!! זילברשטיין, הרצחת וגם ירשת?! מראה עצמו כאילו הוא כשר אבל הוא בעצם זה שגרם להם את כל הבעיות.
    המקרה הזה חמור יותר, כי מדובר בת”ת כך שזה לא תחת סמכות משרד החינוך לאכוף.
    פעם גבעת זאב היתה שכונה לתפארת – ספרדים לצד אשכנזים לצד חסידים לצד ישראלים לצד חוצניקים לצד אברכים לצד עמלים לפרנסתם. היא היתה מודל לחיקוי. ועכשיו היא השכונה הכי שנויה במחלוקת והכל בגלל קומץ עסקנים שהרסו את הכל, והכל בשם “צביון השכונה”.
    מתפללים שיחזרו בתשובה כולם.

  4. תיקון לכתבה
    06/08/2015 10:47
    אדם
  5. כתבתם שרב השכונה של גבעת זאב יוזמן גם כן לוועדת החינוך. הוא לא רב השכונה. הרב טולידנו שליט”א הוא הרב של היישוב. הרב המדובר הוא אריה זילברשטיין שקבוצה קטנה של אנשים חצופים ובעלי גאוה בשכונת אגן האילות הביאו לשכונה כדי לשמור על מעמדם הטהור ולהכתיב סדר יום לכולם בשם המרא דאתרא – תואר שהם משתמשים בו תדיר כדי להשיג את מטרותיהם ולחסל את כל מי שלא מסכים אתם.
    רוצים לראות מה היא אפליה, גזענות ושחיתות? עשו תחקיר על כל הנעשה בגבעת זאב החדשה שכונת אגן האילות. ייסמרו שערותיכם ממה שהאיש הזה עולל לשכונה.