כך הצליח הגרי”ד גרוסמן לשכנע את הנער החרדי לקבל טיפול כימותרפי

יו"ר זק"א יהודה משי זהב והעסקן ישראל ירט, חברי קבוצת 'הקואליציה' בוואטס-אפ, גייסו את הגרי"ד גרוסמן כדי שישכנע את הנער החרדי בן ה-16 לקבל טיפול כימותרפי • לאחר שיחות שנמשכו כל היום, הגיעו המשפחה ובית החולים להסכמה כי הטיפול יחודש מחר בבוקר • כל הפרטים
יוני גרין
י"א אב התשע"ה / 27.07.2015 20:22

תפנית בפרשת הנער החרדי חולה הסרטן שברח מהטיפול הכימותרפי: לאחר שנמלט מהטיפול והוחזר לבית החולים בצו בית משפט, הסכים א’, הנער בן ה-16, בן למשפחה חרדית מטבריה, באופן עקרוני לשוב לטיפולים כימותרפיים כבר מחר (שלישי) – זאת לאחר שבתיווכו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן הגיעו בית החולים, המשפחה והנער להבנות.

הערב הגיעו פחות מעשרה אנשים להפגין מחוץ לבית החולים רמב”ם, לאות הזדהות עם הנער שסירב לעבור את טיפולי כימותרפיה.

בבית החולים הבהירו במהלך היום כי “אין שום כוונה לחייב את הנער בכח לקבל טיפול כלשהו”, אך הנער ומשפחתו טענו כי ללא לחץ ציבורי הנער עלול לקבל טיפול בכפייה ובניגוד לרצונו.

הפעילות של הרב גרוסמן בפרשה החלה הבוקר, לאחר שחברי קבוצת ‘הקואליציה’ בוואטס-אפ החליטו להתגייס לעזרת הנער.

שניים מחברי הקבוצה – יו”ר זק”א יהודה משי זהב וישראל ירט – יצאו לצפון, כשבמקביל הוזעק הגרי”ד גרוסמן להיפגש עם הנהלת בית החולים, הנער והוריו, בעוד יהודה משי זהב הופקד על הטיפול מול המשטרה והפרקליטות.

בתום פגישות ממושכות עם כל הגורמים – הנער, בני משפחתו והנהלת בית החולים – הושג הסיכום כי הנער ישוב לקבל את הטיפולים בהסכמה.

פריצת הדרך הושגה במהלך שיחתו של הרב גרוסמן עם בני משפחתו של הילד ועם רבם – הגאון רבי דב קוק, שבתחילה לא רצה להתערב.

רק לאחר לחצים שהפעיל הגרי”ד גרוסמן, הסכים הרב קוק, אבל הציב תנאי: שהגר”ח קנייבסקי גם יסכים.

הרב גרוסמן הגיע אל הגר”ח עם מכתבו של הרב קוק, המחייב את המשפחה להסכים לקבל טיפול – ותשובת הגר”ח הייתה: מה שהרב גרוסמן אומר חייבים לטפל.

“הרב גרוסמן הוא גם הרב וגם חבר”

 

מספר יהודה משי זהב: “במשך כל שעות הלילה טפלנו מול כל הגורמים, סגן שר הבריאות הרב ליצמן, שר הרווחה חיים כץ, המשפחה, עו”ד, המשטרה והפרקליטות. יהודה משי זהב

“הבוקר נסענו אני, העסקן ישראל ירט והרב גרוסמן לבית החולים רמב”ם בחיפה. נפגשנו עם סגן מנהל ביה”ח ד”ר מיקי הלברטל, ועם הצוות הרפואי של המחלקה האונקולוגית. משם נכנסנו לילד.

“במשך שעה ארוכה הרב גרוסמן ישב איתו וחיזק אותו, כשהילד מתרפק על הרב בבכי תמרורים, והרב מחבק אותו כמו אב לבנו.

“הסיכום היה: ‘עשה לך רב וקנה לך חבר’, שמהיום הרב גרוסמן הוא גם הרב של הילד וגם החבר.

“הוחלט על מהלך מסוים, אני טפלתי מול המשטרה והפרקליטות לקבל הסכמתם למהלך. הרב גרוסמן נסע לטבריה, ישב עם ההורים במשך שלש שעות, ומשם להב קוק. אחרי דין ודברים לפעמים גם טעונים, נתן הרב קוק מכתב למשפחה שמה שהרב גרוסמן יפסוק – זה קדוש, אבל בתנאי שמרן רבי חיים קנייבסקי יאשר זאת.

“הרב גרוסמן המשיך לבני ברק לביתו של רבי חיים שנתן את הסכמתו ופסק שהילד חייב לקבל טיפול.

“המשפחה ובית החולים עודכנו, ובעזרת ה’ הילד יתחיל לקבל טיפול מסודר, תוך כדי חיבוק ותמיכה מכל הגורמים”.

אתמול הפיצו בני משפחתו של הנער סרטון בו הוא פנה לציבור: “אני לא רוצה לעשות טיפולים. יש לי סבל נוראי ונמאס לי להיות בבית החולים, בלי החברים. גרוסמן

“אני מתגעגע למשפחה ולחברים ורוצה להיות כמו כולם. אני מפחד שהטיפולים יהרגו אותי, ומי יבטיח לי שבטיפול הבא אני אחזור מטיפול נמרץ. בבית החולים רמב”ם טיפלו בי יפה, אבל אני לא מעוניין בטיפול בכפייה”.

הנער ביקש מהציבור להשתתף במחאה: “עם ישראל היקרים, אני מבקש מכל מי שיכול לבוא להפגין כאן בכניסה לבית החולים רמב”ם שלא יתנו לי טיפול בכפייה. גם אם אני צריך למות – תנו לי למות בכבוד. זו כל הבקשה שלי”.

ברח מבית החולים בשל כאבי תופת

סיפורו של א’ התפרסם לפני מספר ימים, כאשר שוטרי תחנת טבריה פתחו בחיפושים אחריו- לאחר שבחר לעזוב את בית החולים ולהסתתר בדירת מסתור.

“הטיפול הזה לא יעזור לי והוא רק יזיק לי. אני לא מוכן לעשות טיפולים כימותרפיים, אני אלחם עם תפילות – והכל ייעלם”, אמר הנער לכתב אתר nrg, יאיר קראוס, שחשף את סיפורו.

ביום חמישי האחרון הצליחו שוטרי תחנת טבריה לאתר את א’, ובהוראת בית המשפט, העבירו השוטרים את הנער להמשך טיפול בבית החולים.

הנער החולה

הנער חולה בסרטן מזה מספר שנים, והוריו נלחמו בעבר נגד מתן טיפולים להחלמה מסרטן בשל הכאבים שהם גורמים לילד.

לפני כחצי שנה הורה בית המשפט לענייני משפחה בטבריה לכפות על המשפחה לטפל בילד. ההורים, שהתנגדו לטיפול הרפואי, חויבו לעשות כן בצו בית משפט והילד החל סדרת טיפולי הקרנות בבית החולים רמב”ם בחיפה.

נא להתפלל לרפואת הילד: אוראל בן חגית לרפואה שלימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפולים שלא מזיקים
    29/07/2015 00:15
    יהודה סופר
  1. חבל מאד שלא יודעים על טיפולים אלטרנטיביים , מי שכול שיודיע להם שקיימים טיפולים אלטרנטיביים. לכל המידע על כל הטיפולים האלטרנטיביים שקיימים אפשר לראות באתר ״המדריך לסרטן בעברית״