חוק הכשרות אושר בוועדת השרים; דרעי מברך – זעם ב’השגחה פרטית’

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק הכשרות, בכפוף לתאומי נוסח עם משרד האוצר • דרעי בירך: "הצלחנו לשמור על מעמד הרבנות" • במיזם 'השגחה פרטית' זועמים: "התיקון לחוק הוא שימור מפעל הג'ובים הענק של המפלגות החרדיות"
נחמן גור
ג' אב התשע"ה / 19.07.2015 16:54

אחרי דחיות חוזרות ונשנות: ועדת השרים החליטה היום (ראשון) להעביר את חוק הכשרות בקריאה טרומית בלבד ובתיאום עם כל משרדי הממשלה. אם הצעת החוק תתקדם מעבר לקריאה טרומית, היא תחזור לוועדת שרים לפני קריאה ראשונה לצורך שינוי הנוסח, כשהדבר יותנה בהסכמת שר האוצר.

כל השרים היו בעד הצעת החוק, פרט לשרת המשפטים איילת שקד, שנמנעה.

שר הכלכלה אריה דרעי בירך על ההחלטה. “הצלחנו לשמור על מעמד הרבנות וגם נוכל להמשיך ולהוריד את יוקר המחיה”, אמר.

מי שזועמים על ההחלטה הם בעלי מסעדות וראש מיזם ‘השגחה פרטית’. “בעלי המסעדות ואזרחי ישראל, אשר חשובה להם באמת הכשרות ואינם מוכנים לקבל עוד את תכתיביה הדרקוניים והמסואבים של הרבנות הראשית לישראל, נפגעו היום על ידי המפלגות החרדיות”, אומרים עשרות בעלי מסעדות וראש מיזם ‘השגחה פרטית’, אשר החוק החדש עתיד לפגוע בהם קשות.

 “השינוי שהחל בשטח, אשר מטרתו לשפר ולייעל את מערך הכשרות ולהביא לידי ניתוק התלות בין בעל העסק למשגיח, וכן לקביעת סטנדרטים אחידים וברורים בתחום הכשרות ולפיקוח יעיל ובקרה על המשגיחים – עומד להיעצר, ומכל הסיבות הלא נכונות”, אומר ראש מיזם ‘השגחה פרטית’.

“כל תכליתו של התיקון לחוק הוא שימור מפעל הג’ובים הענק של המפלגות החרדיות בתחום הכשרות. מקווה כי המחוקק יתעשת ולא ייתן את ידו לחוק זה בהמשך הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות