היום: מועצת אגו”י מתכנסת לדון בקיצוצים של כחלון

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יתכנסו אחר הצהרים ל"דיון חירום" • על הפרק: משבר התקציב מול משרד האוצר - והמתיחות עם סיעת 'דגל התורה' על נציג הוועדה למינוי דיינים והחוק הנורווגי
נחמן גור
ד' אב התשע"ה / 20.07.2015 10:22

הקרב על התקציב: היום (שני) בשעה 16:00  צפויים להתכנס חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בבית הוועד הפועל העולמי בירושלים, למה שהוגדר “דיון חירום” מיוחד.

במרכז הדיונים צפוי לעמוד משבר התקציב בין שר האוצר וראש הממשלה לבין הסיעות החרדיות, לאחר ששר האוצר דורש לסגת מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לחרדים, ולא לתקן את הקיצוץ בקצבאות הילדים ובתקציבי הישיבות.

בסיעות החרדיות מתעקשים כי יש להיצמד למה שסוכם רק לפני חודשיים וחצי בהסכמים הקואליציוניים.

חלק מחברי ‘המועצת’, ובראשם האדמו”ר מגור, סבורים כי יש להתעקש על ההסכמים, עד כדי זעזוע של הקואליציה. לעומתם, אדמו”רים אחרים החברים ב’מועצת’ סבורים, כי אמנם יש להצהיר כי הסיעה אינה מוותרת על מה שהובטח לה בהסכמים, אך לא לנקוט בצעדים שיובילו לקרע מול ראש הממשלה.

במהלך הדיון צפויים חברי הכנסת של הסיעה לסקור את השתלשלות המגעים עם ראש הממשלה ושר האוצר ולקבל את הכוונתם כיצד לנהוג.

נושא נוסף שצפוי לעלות לדיון בכינוס, הוא הקרע מול סיעת דגל התורה, כאשר במוקד הוויכוח: זהות הנציג שימונה מטעם הקואליציה בוועדה למינוי דיינים – משה גפני או ישראל אייכלר. הוויכוח  בין הסיעות הוביל את סגן השר יעקב ליצמן למבצע תגמול של תקיעת ‘מקלות בגלגלים’ של החוק הנורווגי.

אתמול בבוקר העניק הגראי”ל שטיינמן גיבוי ליו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני, והורה לו שלא להסיר את מועמדותו לתפקיד נציג הכנסת בוועדה למינוי דיינים.

לאור כך, יהיה מעניין לראות האם האדמו”ר יעניקו גיבוי נגדי לח”כ ישראל אייכלר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות