התנגשות: הרב שטיינמן הורה לגפני להתמודד על הוועדה למינוי דיינים

הח"כים משה גפני ואורי מקלב, ומזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, התייעצו הבוקר עם הגראי"ל שטיינמן על הקרע עם אגודת ישראל הגראי"ל הכריע: גפני לא יסיר המועמדות לתפקיד נציג הכנסת בוועדה למינוי דיינים
נחמן גור
ג' אב התשע"ה / 19.07.2015 14:08

הבוקר (ראשון) קיימו חברי הכנסת של תנועת דגל התורה, משה גפני ואורי מקלב, יחד עם מזכ”ל התנועה יעקב אשר, התייעצות עם הגראי”ל שטיינמן על הקרע עם ח”כי אגודת ישראל.

הדיון נמשך יותר משעה, במהלכו גוללו חברי הכנסת את השתלשלות האירועים שהובילו לקרע מול אגודת ישראל, והמאבק בשאלה מי יהיה הנציג של יהדות התורה בוועדה למינוי דיינים.

הח”כים טענו בפני הגראי”ל כי התפקיד בוועדה היה בכל השנים בידי נציג של דגל התורה’. הנציגים גם טענו כי לפי כל הנתונים אין סיכוי שאייכלר ייבחר לתפקיד, שכן ההצבעה במליאת הכנסת הינה חשאית. 

לאור טיעונים אלה הכריע הרב שטיינמן כי גפני יתמודד על התפקיד ולא יסיר את מועמדותו, למרות טענות אגו”י כי מדובר בהפרת הסכם.

נזכיר, כי ביום רביעי בערב נפגש סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן  עם האדמו”ר מבעלזא בביתו שבקריית יערים טלז-סטון, כדי לעדכנו בעימות שהתפתח במהלך היום מול דגל התורה – וקיבל מהאדמו”ר גיבוי לעמדה שמציגה אגודת ישראל.

גורם בכיר ביהדות התורה אמר לאחר הפגישה: “חברי הכנסת של אגודת ישראל מאוחדים מאחורי הדרישה כי רק ח”כ ישראל אייכלר יהיה נציג הסיעה בוועדה למינוי דיינים”.

לצד זאת, בכיר בדגל התורה אמר בסופהשבוע לחרדים 10: “בואו נניח את הדברים על השולחן. לאייכלר אין שום סיכוי להיבחר לוועדה. מדובר בבחירות אישיות חשאיות. מה שזאב אלקין הבטיח לאייכלר או לא הבטיח לו – לא ממש יעזור לו מאחורי הפרגוד.

“עם כל הכבוד לאייכלר”, מגייס הבכיר לצידו את הפופולריות של גפני במשכן הכנסת, “אין מה להשוות את האהדה שיש בכנסת כלפי גפני לזו שיש לאייכלר. אנחנו מעריכים שבגפני יהיו גם חברים באופוזיציה שיתמכו – ובאייכלר לא.

“לכן, אם אייכלר יהיה הנציג שלנו, לא יהיה נציג חרדי בוועדה החשובה”.

הבחירות על מינוי הנציגים בוועדה למינוי שופטים ודיינים צפויות להתקיים ביום רביעי השבוע במליאת הכנסת.

הבחירות הן חשאיות ולכן ייתכן שלא נדע את זהות הצבעתם של חברי הקואליציה והאופוזיציה גם לאחר ההצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות