הקרע • בכיר בדגל: “לאייכלר אין סיכוי להיבחר לוועדה. גפני פופולרי”

אחרי הודעת הנקמה של ליצמן, לפיה ח"כי אגו"י לא יצביעו בעד 'החוק הנורבגי', ואחרי האשמה כי בגלל המאבק של גפני באייכלר ייבחר שי פירון - משיב בכיר ב'דגל' מלחמה: "בואו נניח את הדברים על השולחן - אם אייכלר יהיה הנציג, אז לא יהיה נציג חרדי בוועדה למינוי דיינים" • בכיר באגו"י: "ליצמן שיחק לידיים של גפני, שלא רוצה את יעקב אשר בכנסת"
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 18:46

הקרב על הוועדה למינוי דיינים: אם נדמה היה למישהו כי הצדדים הניצים משתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה החליטו לצאת לחופשת סופשבוע – הוא טועה.

אחרי שגורם בכיר באגודת ישראל האשים אתמול את יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, כי אם ימשיך במאבק מול ח”כ ישראל אייכלר על תפקיד הנציג לוועדה למינוי דיינים ,”מי שיזכה בסוף בתפקיד יהיה שי פירון, נציג ‘יש עתיד” – משיב הערב (חמישי) בכיר ב’דגל’ מלחמה.

“בואו נניח את הדברים על השולחן”, הוא אומר. “לאייכלר אין שום סיכוי להיבחר לוועדה. מדובר בבחירות אישיות חשאיות. מה שזאב אלקין הבטיח לאייכלר או לא הבטיח לו – לא ממש יעזור לו מאחורי הפרגוד.

“עם כל הכבוד לאייכלר”, מגייס הבכיר לצידו את הפופולריות של גפני במשכן הכנסת, “אין מה להשוות את האהדה שיש בכנסת כלפי גפני לזו שיש לאייכלר. אנחנו מעריכים שבגפני יהיו גם חברים באופוזיציה שיתמכו – ובאייכלר לא.

“לכן, אם אייכלר יהיה הנציג שלנו, לא יהיה נציג חרדי בוועדה החשובה”.

כתזכורת הוא מזכיר  את מה שקרה לח”כ דודו רותם, שהיה נציג הקואליציה בקדנציה הקודמת, ונדהם לגלות בסיום ספירת הקולות כי לא נבחר, לאחר שחברים בקואליציה בגדו בו. “זה בדיוק מה שיקרה לאייכלר”, מזהיר הבכיר מדגל.

גם באגודת ישראל לא מספקים הערב רק באכילת צ’ולנט.

אחרי ההודעה הבוקר של סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, כי ח”כי אגו”י לא יצביעו בעד ‘החוק הנורבגי’ –  כדי למנוע מיעקב אשר, איש ‘דגל התורה’ להתמנות שוב לח”כ –  אומר הערב בכיר בסיעה: “ליצמן שיחק לידיים של גפני. זה בדיוק מה שהוא רוצה, שיעקב אשר לא יכנס לכנסת במקום מאיר פרוש – שיתפטר למענו.

לברי הבכיר, “רק בשביל למנוע את חזרתו של יעקב אשר עשה גפני את כל המלחמה מול ישראל אייכלר.

“אבל גם לליצמן זה בא בטוב”, אומר הבכיר. “ליצמן לא ממש מתלהב מהחוק הנורבגי. מצד אחד אומרים מקורביו, שהחוק הנובגי מצוין כי הוא יביא לתוספת כוח חרדית בכנסת. מצד שני, הוא הרי מבין ש’דגל’ תצטרך להעניק למאיר פרוש הטבה משמעותית תמורת פרישתו –  בדמות קדנציה נוספת של ישראל פרוש באלעד או של מאיר רובינשטיין בביתר עילית – והוא לא פראייר”.

בשיחה עם מקורבי יעקב אשר, הם מכחישים את האופציה מכל וכל. “גפני רוצה בכל ליבו שיעקב אשר יכנס לכנסת, זו תהיה תוספת כוח משמעותית לדגל התורה”, הם מבהירים חד משמעית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ימות המשיח
    17/07/2015 13:55
    דודי
  1. נציג חסידות בעלזא נלחם די לקבל תפקיד בניהול המדינה הציונית. שעה שהרבי הקודם הטיף נגד הציונות..