“עד שגפני יירד מהעץ” • ליצמן: אגו”י תצביע נגד ‘החוק הנורבגי’

הקרב על הוועדה למינוי דיינים: סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע הבוקר ליו"ר ועדת חוקה כי ח"כי אגודת ישראל יצביעו נגד 'החוק הנורבגי' - כדי למנוע את שובו של ח"כ לשעבר יעקב אשר לכנסת • בכיר באגו"י: "אם גפני יירד מהעץ - אנחנו בעד החוק הנורבגי..."
שרי רוט
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 12:58

הקרע ביהדות התורה מחריף: סגן שר הבריאות, ח”כ  יעקב ליצמן הודיע הבוקר ליו”ר ועדת החוקה של הכנסת, ח”כ ניסן סלומיאנסקי, כי ח”כי אגודת ישראל יצביעו נגד ‘החוק הנורבגי’, כאשר זה יובא להצבעה – ובכך ימנעו מיעקב אשר להתמנות לח”כ.

זאת בתגובה למועמדות שהגיש יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, לתפקיד נציג הסיעה לוועדה למינוי דיינים, למרות שח”כ ישראל אייכלר הגיש מועמדות, לאור ההסכם בין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה.

‘החוק הנורבגי’ יאפשר גם לסגני שרים להתפטר מתפקידם בכנסת, מה שיאפשר לנציג דגל התורה, ח”כ לשעבר יעקב אשר להיכנס לכנסת – במידה ואחד משני סגני השרים יתפטר. במפלגת הבית היהודי מקדמים את החוק על מנת לאפשר את חזרתה של ח”כ שולי מועלם לכנסת.

גורם בכיר באגודת ישראל אמר לחרדים 10:  “המאבק הוא סביב הוועדה למינוי דיינים. דגל התורה הכריזה מלחמה, מפירה הסכמים, גפני מריץ את עצמו לתפקיד בוועדה למינוי דיינים, בניגוד להבטחה לתמוך בח”כ ישראל אייכלר – ואנחנו נמשיך כאילו כלום לא קרה?”

יחד עם זאת הוא אומר: “אם גפני יירד מהעץ – אנחנו בעד החוק הנורבגי… ליצמן עקרונית בעד החוק הנורבגי כי הוא יביא תוספת כוח ליהדות התורה”.

• תוותרו על תוספת הכוח בגלל נציג בוועדה למינוי דיינים?

“הסכמים צריך לכבד, גפני עשה מעשה מכוער, ואנחנו לא נוותר”.

• האם ליצמן יפנה את כסאו לטובת יעקב אשר?

“חד משמעי – לא!”

• יאפשר לסגן השר מאיר פרוש לפנות את כיסאו?

“למה לא?”

יחד עם זאת, ישנם גורמים ביהדות התורה שמתכוונים להילחם ולמנוע מפרוש לוותר על מקומו. לטענתם, הדילים שיובטחו לפרוש בעד פינוי מקומו אינם הגיוניים. בין השאר הם רומזים על העיר אלעד בה תפעל דגל התורה להמשך כהונתו של ישראל פרוש בראשות העיר גם בקדנציה הבאה, וזאת בניגוד לסיכומים שנחתמו ערב הבחירות הקודמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות