ליצמן קיבל גיבוי מהרבי מבעלזא על הקרע • אייכלר לגפני: חזור מהבדיה

הקרע ביהדות התורה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עידכן הערב את האדמו"ר מבעלזא על העימות עם 'דגל' • גורם בכיר באגו"י: "הח"כים מאוחדים - רק אייכלר הנציג לוועדה" • תוקף את גפני: "לא מספיק לו ועדת הכספים?" • אייכלר במכתב חריף לגפני: "חזרת על השקר שפורסם בשעתו, ועל כך הינך בונה תילי תילים. אתה גורם לחילול שם שמיים'"
שרי רוט
כ"ח תמוז התשע"ה / 15.07.2015 20:21

הקרב ביהדות התורה על הוועדה למינוי דיינים צובר תאוצה: סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן נפגש הערב (ריבעי) עם האדמו”ר מבעלזא בביתו שבקריית יערים טלז-סטון, כדי לעדכנו בעימות שהתפתח במהלך היום מול דגל התורה – וקיבל גיבוי לעמדה שמציגה אגודת ישראל.

גורם בכיר ביהדות התורה אמר לאחר הפגישה: “חברי הכנסת של אגודת ישראל מאוחדים מאחורי הדרישה כי רק ח”כ ישראל אייכלר יהיה נציג הסיעה בוועדה למינוי דיינים”.

מהשיחה עמו עולה כי הח”כים זועמים על מהלכיו של יו”ר דגל התורה. “לא מספיק לו ועדת הכספים? אם לפחות היה מציב את מועמדותו של אורי מקלב כנציג לוועדה עוד היינו מבינים, אבל את עצמו?”, שאל הגורם והוסיף: “ולמקלב הוא משאיר מדע וחלל?”

הערב, אחרי מכתבם של ארבעת ח”כי אגודת ישראל לגפני, תשובתו של גפני והגשת המועמדות להתמנות כנציג הכנסת לוועדה – הגיע תורו של ח”כ ישראל אייכלר להגיב לגפני.

במכתב חריף ששיגר אייכלר לגפני, הוא תקף אותו על כך שטען כי במהלך המשא ומתן עם הליכוד ויתר אייכלר, כיביכור, על מקומו בוועדה למינוי דיינים.

“אין לי עניין להתייחס למכתבך שנשלח ליו”ר הסיעה הרב מנחם אליעזר מוזס”, כתב אייכלר, “אך מאחר וחזרת על השקר שפורסם אז בשעתו, שכביכול ויתרתי על החברות בוועדה למינוי דיינים ועל כך הינך בונה תילי תילים.

“ובכן, משום ‘והייתם נקיים מהשם ומישראל’, הריני להודיעך כי מעולם לא ויתרתי על הוועדה למינוי דיינים לנציגי הליכוד. דרשתי וקיבלתי בס”ד את הוועדה לפניות הציבור בתמורה לסגנות יו”ר הכנסת.

“גם כאשר אמרו לי כי תמורת סגנות היו”ר אקבל רק מחצית קדנציה הסכמתי ואמרתי שאיננו מוותרים בשום מחיר על מינוי דיינים, שיש לה השלכות לדורות”.

אייכלר הוסיף: “אבקשך לחזור בך מן הבדיה הזאת ובוודאי שלא להשתמש בה לטרפוד מועמדותו של נציג יהדות התורה והקואליציה בוועדה למינוי דיינים, כי זה נוגע לכלל ישראל וגורם לחילול שם שמיים ברבים.

“בכבוד רב, ח”כ ישראל אייכלר”.

אייכלר

היום בצהרים, זמן קצר לאחר שקיבל מכתב זועם ששיגרו אליו ארבעת ח”כי אגודת ישראל – הגיש ח”כ משה גפני את מועמדותו, כנציג מטעם הכנסת בוועדה למינוי לדיינים. זאת למרות שעמיתו ח”כ ישראל אייכלר כבר הגיש מועמדות.

בטופס המועמדות שהגיש  נכתב: “אני החתום מטה חבר הכנסת משה גפני מבקש להציג את מועמדותי לכהן כחבר מטעם הכנסת בוועדה הבאה – הוועדה למינוי דיינים”.

בכך מגיע המשבר בין שתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה לשיא.

באגודת ישראל שורר זעם גדול על ח”כ גפני, והטענות שהעלה מעוררות תרעומת רבה.

בשיחה עם חרדים 10, זעם בכיר באגודת ישראל: “דגל התורה לא מבינה שאם נמשיך במריבה, מי שיזכה בסוף בתפקיד יהיה שי פירון, נציג ‘יש עתיד’? זה מה שגפני רוצה?…”

לעצם הטענה של דגל התורה, הוא מסביר כי הצדק בצד של אייכלר, שכן הוא ויתר על תפקידו כסגן יו”ר הכנסת בתמורה לניהול הוועדה לפניות הציבור. “נכון שהתפקיד של הסגנות ניתן לו לשנה בלבד, אבל אפשר להשוות תפקיד יוקרתי של סגן יו”ר לתפקיד של נציג בוועדה למינוי דיינים? ברור שהפרופורציות שונות, ושנה סגנות שווה לקדנציה מלאה בוועדה למינוי דיינים”, הוא מסביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות