עורכת דין דתיה: נלחמים נגד מועמדותי למנכ”לות בתי הדין הרבניים

עורכת דין המשמשת כמנכ"ל ארגון פמיניסטי דתי דורשת להקים ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל בתי הדין, מחשש ל'מינוי במחשכים' • "במשרד המשפטים רמזו לי להסיר מועמדותי בשל התנגדות הרבנים"
חרדים 10
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 12:43

הרב שלמה דייכובסקי הודיע על סיום תפקידו – והמירוץ למשרת מנכ”ל בתי הדין הרבניים צובר תאוצה: עורכת הדין בתיה כהנא דרור, מנכ”לית ארגון ‘מבוי סתום’, ארגון פמיניסטי דתי, המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות במסגרת בתי הדין הרבניים, הגישה אמש את מועמדותה לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים.

במכתבה, שנשלח לשרת המשפטים ציפי ליבני, כותבת כהנא דרור כי מינויה עשוי להתגלות כיעיל ביותר, שכן הוא יהווה “תיקון של עוול ואפליית נשים מתמשכת בבתי הדין הרבניים, עקב הדרתן של נשים מלכהן במשרות שיפוטיות וניהול בכיר, ועקב העובדה כי נשים הינן הנפגעות העיקריות בבתי הדין”.

אלא שכעת טוענת כהנא דרור, כי השרה מעוניינת אולי לקדם את מועמדותה, שכן היא מבקשת להצטייר כמי שדואגת לקידומו של מעמד האישה, אך מנגד מופעל עליה לחץ עצום למנות את הרב עו”ד שמעון יעקובי, הנחשב למועמד חרדי.

לכתב חרדים10, נודע כי  משרד המשפטים ניסה לרמוז לה כי כדאי היה שתסיר את מועמדותה, בשל התנגדותם של הרבנים הראשיים.

המועמדת דורשת הקמת ועדת איתור שתעניק הזדמנות שווה לנשים להגיש את מועמדותן, ועל מנת שלא ייווצר מחטף של ‘מינוי במחשכים’, כהגדרתה.

תגובת משרד המשפטים טרם התקבלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאן הגענו? פמיניסטית קיצונית כמנהלת דיינים. ה' ישמור.
    13/05/2014 14:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לאן הגענו? פמיניסטית קיצונית כמנהלת דיינים. ה’ ישמור.

  2. כהנא צדקה!
    19/05/2014 17:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אסור לתת לה להיבחר, היא עשויה לשפר את מצבן של הנשים ולגרום ל”ע לכך שרבנים לא יתפרנסו מתחת לשולחן. היא עשויה לקדם רפורמות כמו הרפורמה שיצאה לדרך של פתיחת אזורי רישום לנישואים שמאפשרים לדרג את איכות השירות וככה לקלקל לרבנים שאוהבים להחמיר בדיני נפשות. הנה הלינק למיזם:
    http://app.itim.org.il/map

  4. היא דתיה?
    11/06/2014 19:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. איפה כיסוי הראש שלה?