דרעי במסר חריף לראש הממשלה: “לא נוותר על שום סעיף בהסכמים”

שר הכלכלה נשא דברים בישיבת הסיעה ותקף את הכוונה לקצץ בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם המפלגות החרדיות: "ההסכמים הם לא תכנית כבקשתך, שצד אחד חושב שההסכמים שלו חשובים, מקצועיים, ואחרים זה פוליטיים. הכל זה פוליטי"
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 17:50

“לא יהיו וויתורים”: שר הכלכלה ויו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, הבהיר היום (שני) בישיבת סיעת ש”ס בכנסת,  כי לא יוותר על שום סעיף מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם ש”ס.

“לא נוותר על שום סעיף בהסכמים”, אמר דרעי. “כל אחד צריך לדעת שהוא מחויב להסכמים. ההסכמים הם לא תכנית כבקשתך, שצד אחד חושב שההסכמים שלו חשובים, מקצועיים, ואחרים זה פוליטיים. הכל זה פוליטי. או שעובדים ביחד או שלא מכבדים האחד את ההסכם של השני”.

דרעי הזכיר כי להסכמים שנחתמו היו שותפים כל מרכיבי הקואליציה: “חתמנו על הסכמים קואליציוניים לפני חודשיים. הכל היה ידוע. המשא ומתן, היה קשה מאד, חלק חשוב ממה שביקשנו לא קיבלנו בגלל אילוצי תקציב. היינו משוכנעים ואנחנו משוכנעים גם היום שמה שחתמנו יקוים. אנחנו לא רואים שום סיבה שהם לא יקוימו”.

בהמשך הזכיר דרעי כי גם ש”ס תמכה בצעדים שלא היו נוחים לה, או שהיו פחות חשובים עבורה: “היום היה קבינט דיור והתקבלו שם שורה של החלטות טובות מאד שאני תומך בהם, אבל מדובר בהרבה מאד כסף  – והצבענו בעד. ואני שאלתי ושואל גם עכשיו, מה עדיף? דיור זה חשוב, אבל לחם לילדים שאין להם מה לאכול – בכל שנה יש חמישים אלף ילדים מתחת לקו העוני בגלל הקיצוץ בביטוח הלאומי – גם חשוב”.

לא ילדי החרדים

“אנחנו דורשים להעלות קיצבאות לילדים. זה לא ילדי יהדות התורה, ילדי ש”ס וילדי חרדים, אלא ילדי כל ישראל, כך גם מע”מ 0 על מוצרי יסוד זה לכולם. מי אמור להחליט מה עדיף? דירה זה דבר חשוב, קיצבאות לקשישים גם, הכל חשוב. השאלה מי מחליט מה טוב ומה לא טוב? בשביל זה יש הסכמים קואליציוניים.

לטענת שר הכלכלה לא ארע דבר בחדשים האחרונים שמצדיק את שינוי ההסכמים: “לא קרה שום דבר בתחום הכלכלי שמצדיק את השינויים. לא קרה כלום. אם כבר להיפך, יש שינויים לטובה ההכנסות גדלו, הריבית נמוכה, החוב יורד אין שום סיבה לעשות שינוי.

“אני גם רוצה להזכיר: לפני כשנתיים וחצי כשקמה הממשלה הקודמת, תחת הסיסמא של בור של 50 מיליארד שקל, קיצצו קיצוצים דרסטיים, קיצבאות הילדים, והעלו את המע”מ באחוז . סגן שר  האוצר, יצחק כהן צעק שהכל שקר – אין כזה בור, זו רמאות, אף אחד לא הקשיב לו.

“בסוף התברר שכל הנתונים של פקידי האוצר היו מוטעים. ‘הבור’ היה פחות מ-30 מיליארד, אבל את הקיצוצים עשו. אנחנו מנסים רק להחזיר את המצב למה שהיה ב-2012.  גם עכשיו כשאומרים שהבור גדול אנחנו טוענים שזה לא כך”.

דרעי נשאל מה בכוונתו לעשות במידה וראש הממשלה לא יאות לכבד את ההסכם – והשיב בזעם: אין כזה דבר ‘אם לא’, יש הסכמים שחייבים לקיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות