‘ובזכותן’ נגד דרעי: “האיום להחליף מערכת בשל מה שפרסמה – משטר חשוך”

רות קוליאן, מייסדת מפלגת הנשים 'ובזכותן', תוקפת את יו"ר ש"ס, על שיצא נגד פרסום מודעה של המפלגה ב'יום ליום' • "מדובר באמירה חמורה מאוד שיצאה מלשכתו של שר. האם צריך להזכיר לשר דרעי שהוא חבר בממשלה במדינה דמוקרטית ונשבע לקיים חוקים?" • "ראוי היה שהשר ולשכתו יילחמו אף הם למען שוויון זכויות של נשים במגזר החרדי"
יוני גרין
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 14:55

רות קוליאן, מייסדת ‘ובזכותן’, מפלגת הנשים החרדיות שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-20, תקפה בצהרים (שני) את יו”ר ש”ס אריה דרעי על שיצא נגד פרסום מודעה של התנועה בסופהשבוע בעיתון ‘יום ליום’.

דרעי התנער מביטאון ‘יום ליום’ ואמר בעקבות הפרסום: “אין לנו שליטה על מה שקורה בעיתון יום ליום, וזה מחזק את התפיסה של תנועת ש”ס להקים מערכת עיתון חדשה ואיכותית”. 

בתגובה אומרת קוליאן: “מדובר באמירה חמורה מאוד שיצאה מלשכתו של שר במדינת ישראל. האיום להחליף עיתון בשל דברים שפרסם, דבר שעלול להביא לסגירתו, אינו מתאים למדינה דמוקרטית נאורה אלא למשטרים חשוכים.

“ראוי היה שהשר ולשכתו יילחמו אף הם למען שוויון זכויות של נשים במגזר החרדי.

“האם צריך להזכיר לשר דרעי שהוא חבר בממשלה במדינה דמוקרטית ושנשבע לקיים את חוקיה? עצוב שבמאה ה-21 ישנן עדיין נשים במדינת ישראל שצריכות להיאבק, כדי שלא יתייחסו אליהן כאל סוג ב’.

“תנועת ‘ובזכותן’ תמשיך במאבק זה ללא פשרות ובכל הכלים העומדים לרשותה, כולל הכלים המשפטיים – וישנה תביעה תלויה ועומדת בנושא זה”.

מיד לאחר פרסום המודעה בעיתון חגגו מייסדות ‘ובזכותן’. זאת משום שמהלך מערכת הבחירות האחרונות ביקשה המפלגה לפרסם מודעות בחירות בעיתונות החרדית – וסורבה. המפלגה עתרה ליו”ר ועדת הבחירות השופט סלים ג’ובראן, בבקשה שיורה לעיתונים החרדיים לפרסם את המודעות. הוא סירב והן נכשלו גם בהליך האזרחי נגד העיתונים.

משום כך, קוליאן טענה כי פרסום המודעה הוא הישג אדיר – ואמרה: “מבחינתנו מדובר בלא פחות מהיסטוריה. הבאנו לכך שבעיתון שבו מטושטשות תמונות נשים תפורסם מודעה שקוראת לנשים להצטרף לפעילות ואף לרוץ לכנסת. כל מודעה המתפרסמת בעיתון ‘יום ליום’ עוברת אישור של מועצת חכמי התורה, שלשמחתנו אישרה את פרסום”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גברת צומי
    13/07/2015 18:01
    פיני
  1. חשבתי שאחרי שקיבלה 3000 קולות תסתתר בביתה אני רואה שהיא ממשיכה לקשקשת שטויות

  2. קבוצת סרוטות...הביתה
    14/07/2015 08:15
    סתומות
  3. מה הקטע שלכן?
    מי מנע מבעדכן לקדם את עצמכן?
    מצאתן טרנד…אז רצות על זה כדי להתפרסם ולקבל כסף.
    רדו מאיתנו הנשים החרדיות! מסתדרות עם זה נהדר!
    לא מתאים לכן??? תפרשו ותעשו מה שבא לכן!!

  4. שס- צפון קריאה - בלי קשר לדעתי על מפלגת הנשים ההזויה...
    14/07/2015 10:18
    כהן
  5. ההתנהלות שם נוראית,

    לא מפסיק אדון דרעי לכרות עיצים שעליהם הוא יושב