אבל: נפטר שליח חב”ד במונטריאול; הידיד האישי של כל צמרת השלטון

במונטריאול שבקנדה נפטר לאחר הדלקת נרות שבת, בגיל 76, השליח הרה"ח רבי שמחה זירקינד זצ"ל, ככל הנראה מדום-לב • היה מקושר ומיודד באופן אישי עם כל צמרת השלטון הקנדית
אלי שוורץ
כ"ה תמוז התשע"ה / 12.07.2015 11:59

אבל במשפחת השלוחים של חב”ד: במונטריאול שבקנדה נפטר בליל שבת, בגיל 76, השליח הרה”ח רבי שמחה זירקינד זצ”ל, ככל הנראה מדום-לב.

דקות ספורות לאחר הדלקת נרות התמוטט המנוח. כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו החלו בניסיונות החייאה ממושכים, אולם למרבה הצער לא נותר להם אלא לקבוע את פטירתו.

הרב זירקינד זצ”ל היה מהשלוחים הראשונים של האדמו”ר מליובאוויטש לתוניס, ולאחר מכן הגיע בשליחותו למונטריאול שבקנדה.

בנוסף לשליחותו בעיר מונטריאול, שימש כשליח הממונה על העיר אוטווה – בירת קנדה, והיה מקושר ומיודד באופן אישי עם כל צמרת השלטון הקנדית.

המנוח שימש במשך 21 שנים, בכל ראש השנה לאחר ג’ תמוז תשנ”ד, כ’בעל תוקע’ במניין הסמוך ל’אהל’ של אדמו”רי ליובאוויטש.

בעוד שבוע היה אמור לחגוג עם בני משפחתו את יום הולדתו ה-77.

הותיר אחריו את יבדלחט”א: רעייתו הרבנית פרידא-חנה, וילדיו: הרב לוי-יצחק מפרנסו שבקליפורניה; הרב מנחם-מענדל-זושא ממונטריאול; הרב שניאור-זלמן ממונטריאול; דבורה-לאה פוקס מקראון-הייטס; חיה-מושקא רוזנברג משרמן-אוקס שבקליפורניה; שטערנא-שרה ליצמן ממונסי;  נחמה-דינה טורק משיקגו; הרב ישראל משיקגו; והרב שלום-דובער מבולטימור.

הלווייתו תצא היום (ראשון) בשעה 6:45 בבוקר (שעון קנדה) מבניין הישיבה שבמונטריאול בדרכה לניו-יורק. היא תעבור ליד מרכז חב”ד העולמי-770, ומשם תצא בשעה 14:30 לעבר בית העלמין ע”ש מונטיפיורי – שם ייטמן בסמוך ל’אהל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות