דרעי מוחק את מורשת לפיד: בוטל מיזם לשכנוע אברכים לצאת לעבוד

שר הכלכלה אריה דרעי ביטל את פרויקט "ריקון הבריכה" של נפתלי בנט ויאיר לפיד: הורה לבטל את מיזם 'הלכה ומעשה - עמותה שפעיליה היו אמורים לשכנע, תמורת בונסים שמנים, אברכים שקיבלו פטור מהצבא, לעזוב את הלימודים הכולל - ולצאת לעבוד
שרי רוט
כ"ב תמוז התשע"ה / 08.07.2015 21:38

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי מחסל את מורשת יאיר לפיד-נפתלי בנט: יו”ר ש”ס הורה לעובדי משרדו לבטל את מיזם ‘הלכה ומעשה’ – עמותה שיזמו שר האוצר ושר הכלכלה לשעבר, שמפעיליה היו אמורים לשכנע אברכים שקיבלו פטור מהצבא לעזוב את הלימודים בכולל ולצאת אל שוק העבודה, במסגרת מה שכונה “ריקון הבריכה”.

המיזם היה מתוכנן להיפתח בארבעה מקומות ברחבי הארץ: פתח תקווה, חיפה, מודיעין עילית ואשדוד. קהל היעד היו צעירים חרדים בגילאי 22-28.

אריה דרעי בישר על החלטתו לראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, כבר בפגישתם לפני כמה ימים.

במקביל לביטול המיזם, הנחה דרעי את עובדי משרדו לשנות את התפיסה הקיימת ולעבור לתפיסה על פיה, מרכזי ההכוון לקידום תעסוקת האוכלוסייה החרדית יפעלו לקידום פתרונות תעסוקה הן לגברים והן לנשים, מכל הגילאים, תחת קורת גג אחת, ותוך התחשבות בצורכי האוכלוסייה.

בהודעת משרד הכללה נאמר, כי “על פי מדיניות השר, כלל הכלים לקידום תעסוקת החרדים יינתנו תחת קורת גג אחת באופן שייתן את השירות המיטבי לאוכלוסייה החרדית בכללותה”.

השר דרעי אמר היום במהלך דיון במשרד הכלכלה: “מטרת ההחלטה היא לייעל את מרכזי ההכוון על מנת להקל על ציבור מבקשי העבודה, משפרי העבודה, והמעסיקים”.

אלה הבונוסים שהמפעילים היו אמורים לקבל:

הלכה ומעשה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות