המשיך את מפעל אביו: המקובל רבי דוד כדורי זצ”ל • תיעוד מהלוויתו

המקובל רבי דוד כדורי, בנו של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל, הלך הערב לעולמו בגיל 88 שנים • עמד בראש ישיבת המקובלים 'נחלת יצחק' • תלמידו: "היה בקיא עצום בתנ"ך, והחזיק בסתר תלמידי חכמים רבים"
אלי שוורץ
כ"א תמוז התשע"ה / 07.07.2015 22:12

ברוך דיין האמת: בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ נפטר הערב (שלישי), בגיל 88,  רבי דוד כדורי זצ”ל.

רבי דוד כדורי הוא בנו של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ”ל, ולאחר פטירת אביו הוכתר על ידי הראשל”צ הגר”ש עמאר והראשל”צ הגר”מ אליהו זצ”ל כממלא מקום של אביו.

הוא עמד בראש ישיבת המקובלים ‘נחלת יצחק’ בשכונת הבוכרים בירושלים.

לפני כחודשיים מעד במדרגות ישיבתו ונחבל בראשו. הוא  פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה מאוד. בחודשים האחרונים הרופאים נלחמו על חייו, אך הערב לא נותר להם אלא לקבוע את פטירתו.

“זכיתי להיות ממקורבי הרב דוד כדורי זצ”ל”, מספר תלמידו הרב אורי כהן לחרדים 10. “למדתי בכולל שלו במשך שנים ועוד בימי אביו הקדוש זצ”ל הייתי כבחור אחראי על ישיבת בין הזמנים שלו, ואף זכיתי מספר פעמים לסעוד עימו על שולחן אביו.

“כשנפטר אביו, היו מסופקים כולם אם הישיבה לא תחזיק מעמד  – מאחר והוא עצמו לא התיימר ללבוש עטרת אביו – אך למרבה הפלא הוא המשיך את מפעל אביו ביתר שאת וביתר עוז.

“בשנים האחרונות החזיק בבניין ישיבת נחלת יצחק ששה כוללים הן בפשט והן בקבלה. היה בקיא עצום בתנ”ך. זקני ירושלים עוד זוכרים שהיה מורה בתנ”ך. ירא שמים גדול, שהתבטל לתלמידי חכמים ואף עזר בסתר להרבה עניים ובעיקר תלמידי חכמים. היה אוהב ודואג להם בכל כוחו, לפני חגים היה מכפיל להם את המשכורת, מביא להם מנות מזון, ובראש חודש אב היה מקבל כל אברך ארגז דגים מובחרים בשווי אלף שקלים. לפני כשש שנים הייתי יחד איתו אצל מרן הגר”ע יוסף זצ”ל. מרן ממש כיבד אותו וקיבל אותו באהבה רבה ובחום”.

באופן טראגי, חיתן אתמול בנו, יוסי כדורי, את בנו בחו”ל. יתר בני משפחתו שהו לצד מיטתו בשעת יציאת הנשמה.

תנועת ש”ס פרסמה הערב הודעת אבל:

“תנועת ש”ס  רבניה ונציגיה, מבכים את פטירתו של הרה”צ המקובל רבי דוד כדורי זצ”ל, בנו וממשיך דרכו של זקן המקובלים, הגה״צ רבי יצחק כדורי זצוק״ל, מעמודי האור של תנועתנו הק׳.

“מאז הסתלקות אביו הגדול, המשיך רבי דוד זצ״ל להרביץ תורה והלכה, בראש הישיבה הקדושה ׳נחלת יצחק׳ בירושלים, אשר פעל לילות כימים להצלחתה ולביסוסה.

“ומן השמיים ננוחם אכי״ר”.

בהלוויתו שיצאה הלילה מרחבת ישיבת ‘נחלת יצחק’ בשכונת הבוכרים בירושלים, הספידוהו: הראש”ל הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי ראובן אלבז, המקובל רבי דוד בצרי, המקובל רבי בניהו שמואלי, והמקובל רבי יעקב עדס.

צילום: מאיר לביא

כדוריכדוריכדוריכדוריכדוריכדוריכדוריכדוריכדורי

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות