יקיר הדיילות • השר אריה דרעי ומלחמתו בנעלי העקב: “התעמרות”

הנה פעילות ברוכה במשרד הכלכלה: במכתב ששיגר השר אריה דרעי הוא יוצא נגד המעסיקים הדורשים מנשים לנעול נעלי עקב בשעות העבודה • "מדובר בלא פחות מאשר התעמרות במקום העבודה ואפליית נשים במובן החמור ביותר"
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ה / 22.06.2015 18:53

יו”ר ש”ס, שר הכלכלה אריה דרעי, התגייס למאבק הסובלות מנעלי עקב: במכתב מיוחד ששיגר היום (שני) לנציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה ולמנהלת מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, יוצא דרעי נגד ההוראה של חברת התעופה לדיילות  בחברה, לפיה עליהם לנעול נעלי עקב  עד לרגע סיום עליית הנוסעים למטוס, כמו גם נגד הוראות של מעסיקים שונים המחייבים נשים לנעול נעלי עקב בשעות העבודה.

במכתב ששיגר דרעי לנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה ולמנהלת מנהל הבטיחות התעסוקתית הוא כותב: “בימים האחרונים הובא לידיעתי כי ישנם מעסיקים הדורשים מעובדות לנעול נעלי עקב לאורך כל שעות העבודה.

“אני מדגיש כי גם אם הדבר אינו מהווה סיכון בטיחותי משמעותי הרי שמבחינתי מדובר בלא פחות מאשר התעמרות במקום העבודה ואפליית נשים במובן החמור ביותר, שכן חובות מסוג אלו לא חלות על כלל העובדים”.

דרעי מוסיף: “אני מבקש כי תפעלו בכל דרך אפשרית להפסיק נורמות אלו בקרב מקומות העבודה הרלוונטיים, תוך שימת דגש לנזקים הבריאותיים העלולים להיווצר עקב הוראות אלו”.

דרעי

‘מחאת העקבים’ באל על התפשטה בשבוע האחרון, לאחר שהופצה הנחיה חדשה של ועדת מדים וחטיבת השירות באל על, לפיה חייבות הדיילות לנעול נעלי עקב עד לרגע סיום עליית הנוסעים למטוס.

במכתב ששלחו מאות דיילות למנכ”ל החברה הן מחו  על המהלך והחליטו לצאת למאבק בנושא.

מי שהתגייסה לצידן הייתה ח”כ שלי יחימוביץ’ שכתבה  בדף הפייסבוק שלה: “בוז לאל על שהודיעה לדיילות שלה שהן חייבות מעכשיו לנעול נעלי עקב עד שאחרון הנוסעים יעלה” – והוסיפה הצעה מעשית: “שכל הגברים בהנהלת אל על ינעלו נעלי עקב בעבודה. נראה אותם”.

עוד כתבה יחימוביץ’: “מעבר להתעמרות המיותרת בנשים שעובדות מאוד קשה, בלי שהדבר מהווה שמץ של תרומה לשרות לנוסעים, אני נדהמת כל פעם מחדש מהשוביניזם העתיק ששב ומרים את ראשו העבש”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיילות
    22/06/2015 22:45
    דרעי
  1. לך תיהיה דיילת בעל על מתאים לך,עלק שר הכלכלה,שר הדילות….

  2. הזוי
    23/06/2015 07:28
    חיים
  3. איפה מר אריה דרעי בפרשת השוחטים והנוהלים החדשים ? האם מענין אותו יותר הדיילות שישרתו אותו בחגיגת הטיסות יותר מכ400 שוחטים שיושבים בבית? באיזה מהירות רץ לטפל בהן ממש מרגש . והזוי

  4. חחחהההה
    23/06/2015 10:20
    יוני
  5. לא יאומן איפה הראש שלו

  6. למה הציניות כל הכבוד לאריה דרעי על התמיכה בדיילות
    30/06/2015 07:53
    שירה
  7. אני דיילת וסובלת קשות מלבישת נעלי עקב ואני שמחה שסוף סוף מטפלים בזה ויעשה סוף להתעללות בעובדים כל מה שאנו אמורים לעשות זה לשרת את הציבור בנאמנה ולא ללבוש נעלי עקב אז תודה רבה וענקית לשר הכלכלה דרעי בשמי ובשם כל הדיילות

  8. אבל, יהיו מניעיו אשר יהיו
    03/07/2015 22:32
    בהחלט לא ממצביעיו
  9. בעניין הזה, הוא בהחלט צודק!