יולי אדלשטיין: “מציע לבטל את חוק הגיוס”

"אתה חושב שבעקבות חוק השוויון בנטל ייצאו עשרות אלפי חרדים להתגייס? אני אומר לך שלא. אני אפילו רואה עכשיו פחות נכונות בציבור החרדי" • המטה החרדי בליכוד: "שמחים שעבודתנו נושאת פירות"
י"ב אייר התשע"ד / 11.05.2014 22:28

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, מציע לבטח את חוק הגיוס, משום שהוא גרם נזקים לתהליכי שילוב החרדים בתעסוקה ובשירות הצבאי.

בראיון שהעניק בסוף השבוע לעיתונאי זאב קם בעיתון מקור ראשון, הבהיר יו”ר הכנסת:  “אתה חושב שבעקבות חוק השוויון בנטל ייצאו עשרות אלפי חרדים להתגייס? אני אומר לך שלא. אני אפילו רואה עכשיו פחות נכונות בציבור החרדי. לפני שבועיים נאמתי יחד עם אהרן ברק מול סטודנטים למשפטים, והיו נקודות רבות שלא הסכמנו עליהן; כן הסכמנו שחוק בכנסת אינו ערובה לשינוי חברתי עמוק. מדינת ישראל הייתה בעיצומו של תהליך ארוך ומייגע של שילוב החרדים בתעסוקה ובשירות הצבאי, ולדעתי החקיקה האחרונה רק גרמה נזקים לתהליכים האלו. אני מציע להשאיר את זה מאחורינו ולחזור לתהליכים שהיו”.

 מהמטה החרדי בליכוד נמסר בתגובה: “עמדה זו משקפת את דעת הרוב המוחלט של חברי סיעת הליכוד בכנסת וכלל חברי הליכוד. אנו שמחים כי עבודתנו נושאת פירות ונמשיך לפעול, במסגרת תנועת הליכוד, כדי לפתור את המחלוקות בעם בדרכים של הבנה והסכמה ולא בהתלהמות ובכפיה”.

כזכור, בטקס המרכזי בליל יום העצמאות, אמר יו”ר הכנסת בנאומו: “לכפיה – גם זו הנעשית בכלים דמוקרטיים – יש כוח מוגבל; שחוק – גם אם התקבל ברוב – לא תמיד יכול לשנות חברה.  איננו יכולים לחוקק חוקים לשוויון בנטל – אך לנעול את דלת המשרד בפני מועמד חרדי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפתרון: ביטול גיוס חובה מעבר לצבא מקצועי התנדבותי!
    12/05/2014 08:22
    צבא מקצועי
  1. 4 שנות קריירה בשכר מלא, ושיחרור כל אנשי הקבע המיותרים ומאות אלפי חיילי סדיר הג’ובניקים שעלות אחזקתם לבדה מכבידה על התקציב. צה”ל צריך להתמקד ביעודו והוא שמירה על ביטחון אזרחי המדינה וגבלותיה ולא לשמש כתוכנית ויסקונסין למובטלים וכלי לניגוח קבוצות מיעוט. מי שישרת יקבל הטבות ומי שיסיים שירות מלא יזכה להטבות נוספות משמעותיות.

  2. היו"ר מדבר בהגיון רב דברים כדרבנות
    12/05/2014 19:23
    ימני
  3. דברים כדורבנות. רק שלפיד השונא לעולם לא יוכל להבין