השרה מירי רגב נגד האמנים: כפויי טובה, משחקים מלוכלך

מירי רגב ממשיכה להתקוטט עם האמנים • בראיון ל'את' אמרה השרה: "עולם התרבות הוא כפוי טובה, לא בא לי לעבוד בשביל כפויי טובה. אין הכרת הטוב בעולם התרבות" • על שלום חנוך: "הוא יבוא ויגיד לי לא להופיע. כאילו, מי אתה"? • עשרות אמנים התאספו היום מחוץ לארוע בו השתתפה השרה, וקידמו את פניה ב"בוז" ובפלסטרים דבוקים לפה
אליעזר היון
ב' תמוז התשע"ה / 19.06.2015 15:09

התבטאויות נוספות של השרה מעוררה הסערה: בראיון לגליון את התייחסה שרת התרבות והספורט מירי רגב, למתיחות בינה לאמנים ואמרה: “שעולם התרבות הוא כפוי טובה, לא בא לי לעבוד בשביל כפויי טובה. אין הכרת הטוב בעולם התרבות”.

“רבאק, אני באה, מכירה את עצמי, הרי אני אזיז הרים. אני יודעת שהמאבק הראשון שלי יהיה על תקציב התרבות ואני הולכת עליו, מפוכחת, ואני אומרת ‘בשביל מה אני הולכת לעבוד?’ בשביל חבורה של אנשים כפויי טובה, חושבים שהם יודעים הכל, טרחנים חלקם, צבועים…אבל יש לי כנראה שיעור – לעבוד בשביל אנשים שלא אוהבים אותי”.

השרה הגיבה לדבריו של השחקן גברי  בנאי שכינה אותה ‘בהמה’ ואמרה: אני לא אגיד שלא רציתי להיכנס בגברי, שפתח את הפה ואמר עליי ‘בהמה’, או בשלום חנוך, אבל קיבלתי החלטה שברגע שאני בתפקיד הזה של אחראית עליהם, אני לא אשחק במשחק המלוכלך שלהם. הוא – בנאי – קרא לי ככה ביום שהייתי במצב הנפשי הכי קשה שלי”.

רגב המשיכה להאשים את האמנים: “מי רצה בכלל לדאוג לכם, האמנים, שיהיה לכם יותר תרבות כדי שיותר תופיעו? ואז הוא פתח את הפה הגדול שלו. עכשיו, היו לי שתי אופציות: או להתחיל להתנגח איתם או להגיד ‘מירה, זה התחום שלך’. ואז אמרתי – הוא שחקן? גם אני שחקנית. הוא רצה שאני אשחק במשחק שלו. אני אחליט הפעם באיזה משחק לשחק. זו הייתה ההחלטה שלי, אז הגבתי כמו שהגבתי, זה הקטין אותו”.

ביחס לזמר שלום חנוך שהתנגד לנאומה של השרה לפני הופעתו בפסטיבל אמרה: “אותו דבר שלום חנוך, הרי יכולתי להחליט שאני לא הולכת לשלום חנוך. הרי הוא שמה בזכות זה שאני מממנת את הפסטיבל הזה, מישהו צריך לשלם לו את הכסף, מישהו צריך לשלם להם. אני הולכת ונותנת כסף באמת שתהיה תרבות בכל הארץ והוא יבוא ויגיד לי לא להופיע. כאילו, מי אתה”.

פלסטרים על הפה

בתוך כך, נערכה היום [שישי] הפגנה של עשרות אמנים מחוץ למרכז עינב שם אמורה לנאום השרה, שביקשו למחות על ‘סתימת הפיות’ של מירי רגב כדבריהם.

בארוע, יחולקו פרסים על הצגות, והשרה אמורה להשתתף בהענקת הפרסים ואף לשאת דברים. המפגינים קידמו את פניה של רגב בקריאות ‘בוז’ רמות, ואף הדביקו פלסטרים לפיהם, כאות מחאה על השתקתם על ידי השרה.

התרבות שלנו נלחמת על חופש כהגדרת יסוד שלה, לא ישתיקו אותנו ולא ימנעו מאיתנו לעשות את עבודתנו ולהציג מראה בפני החברה” אמר השחקן איתי טיראן.

רגב עצמה הגיבה לדברים שפורסמו בראיון אתה ואמרה: “את דבריי כיוונתי לאומנים כדוגמת קוטלר, גרבוז ואחרים, המכנים חלקים נרחבים בעם בהמות, מנשקי מזוזות או צ׳חצ׳חים, בזמן שאני נלחמת על הגדלת תקציב התרבות – ולזה קוראים כפיות טובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות