אייכלר: אם המסיתים מאשדוד היו ממסגד – מיד היו במרתפי חקירות

ח"כ ישראל אייכלר תקף במליאת הכנסת את ההסתה החילונית ברשתות החברתיות נגד החרדים באשדוד • "נגד שומרי השבת מותר להסית ולהפיץ דברי הסתה, ואיש לא ידרוש את ביצוע החוק. אם מישהו ינסה לעשות משהו, יזעקו 'חופש השיסוי'"
יוני גרין
ב' סיון התשע"ה / 20.05.2015 00:24

ח”כ ישראל אייכלר נשא דברים  אמש (שלישי) במליאת הכנסת על עצרת התפילה שהתקיימה באשדוד נגד חילול השבת של מתחם העסקים ‘ביג’ ותקף את ההסתה החילונית ברשתות החברתיות.

“רבבת יהודים ערכו אמש באשדוד עצרת תפילה, למען קדושת השבת”, אמר אייכלר. “כפי שהגדיר זאת רב העיר הרב יוסף שיינין: ‘לא מדובר בהפגנה, אלא בתפילת ערב יום כיפור קטן, להזכיר למי שמחללים את השבת בפרהסיה, שישובו מדרכם הרעה’.

זכרהו מאחר שבא להשכיחו. להזכירכם, שגם אם זאת הפגנה, הרי במדינה דמוקרטית קיימת זכות ההפגנה ואפילו ללובשי שחורים הקרויים חרדים.

איך הגיבו על תפילת רבים זו בתקשורת הישראלית, ומה היתה התגובה של אנשים המוסתים על ידי התקשורת? אצטט רק אחת התגובות שהתפרסמו ברשתות: ‘בא לי לעשות שם פיגוע דריסה’.

אני שואל אתכם: אם מישהו היה אומר במסגד ‘בא לי לעשות פיגוע דריסה’ – מיד היו עוצרים אותו. הוא כבר היה יושב עכשיו במרתפי החקירות.

אבל נגד שומרי השבת מותר להסית ולהפיץ דברי הסתה, ואיש לא ידרוש את ביצוע החוק. אם מישהו ינסה לעשות משהו, יזעקו ‘חופש השיסוי’.. זאת הדמוקרטיה.. ‘זכות ההפגנה’ אינה מובנת מאליה, אבל ‘חופש השיסוי’ הוא עקרון שאסור לוותר עליו”, אמר.

ח”כ הרב אייכלר סיים: “לא יעזור לאף אחד. עם ישראל ישמור את השבת ויתרבו שומרי שבת גם בקרב אלה שעדיין אינם שומרים שבת. כולם עוד ישמרו שבת בארץ ישראל. וכך אומר הנביא הושע: ‘והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם, יאמר להם בני קל חי'”.

המאבק החרדי נגד פרצת חילולי השבת במתחם העסקים ‘ביג’ באשדוד, גרר התבטאויות קשות של חילונים נגד הציבור החרדי, כאשר ברשתות החברתיות מתנהלת מזה כמה ימים הסתה פרועה, שגלשה אף לסטטוסים המאיימים ברצח.

בין היתר הופצה ברשתות החברתית תמונת פוטומונטז’ מזעזעת: רב העיר, הגר”י שיינין, יושב כשלפניו ראש של חזיר, המונח על הגמרא שעל שולחנו.

“שיסלח לי אלוהים בא לי לעשות פיגוע דריסה שם”, כתבה אחת הגולשות בשרשור על עצרת התפילה. “מוות למתומתמים האלה!!! מה הקשר??? איפה הם ואיפה ביג אלתא עובדת בשבת מול הפרצופ והם שותקים. **** קיבלו כסף”, כתב גולש אחר.

“הרבה פינגווינים יחסית לשרב שהיה היום”, כתב גולש אחר, בעדינות יחסית.

ואחר כתב: “מסריחים תתקלחו קודם.. אז אולי נוכל לדבר איתכם. עד אז ישארו בכולל המסריח שלכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות