ביבי מחלק תיקים: ארדן ורגב נפרדו ללא הסכמות; ישראל כץ שודרג

מחר בערב תתכנס מליאת הכנסת ובנימין נתניהו יציג את ממשלתו החדשה • לאחר מכן תתקיים הצבעה והשרים יגיעו אל בית הנשיא לצילום המסורתי • מי יהיו המאוכזבים בליכוד ומה צפוי בש"ס
נחמן גור
כ"ה אייר התשע"ה / 14.05.2015 00:02

חודשיים לאחר שניצח  בבחירות, יציג הערב  (חמישי)  ב-19:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו את ממשלתו הרביעית  – ויקבל את אמון הכנסת.

הדיון במליאה ייפתח בנאום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להצגת הממשלה וקווי היסוד שלה.

לאחר מכן, ינאם יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג. בהמשך יתקיים דיון סיעתי, כאשר לכל אחת מהסיעות יוקצו תשע דקות לנאום, כדי להביע את דעתה על הממשלה החדשה.

לאחר מכן תיערך ההצבעה במליאת הכנסת שבה יתבקשו חברי הכנסת להביע אמון בממשלה החדשה.

בתום ההצבעה יעלו ראש הממשלה והשרים אל הדוכן ויצהירו אמונים.

לאחר השבעת הממשלה בכנסת, ייצאו ראש הממשלה והשרים אל משכן הנשיא לצילום המסורתי עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

כאב ראש

אלא שעד לרגע ההשבעה החגיגי, צפוי נתניהו לעבור, כך נראה, הרבה כאב מצד מאוכזבי הליכוד: שעות ספורות לאחר שאושרה הרחבת הממשלה בקריאה שנייה ושלישית, החל ראש הממשלה בשיחות עם חברי הכנסת מהליכוד, כדי לעדכן אותם בתפקידים אותם הוא מייעד להם.

את הדרמה הראשונה הוא עבר עם שר הפנים גלעד ארדן, השוקל כעת את דרכו ויתכן כי לא יתמנה לשר בממשלה הבאה, לאחר שלא הגיע להסכמות עם נתניהו.

לדברי גורמים בליכוד ארדן ביקש להחזיק בתיק החוץ עד שתורחב הממשלה, אך ראש הממשלה סירב. אחר כך ביקש ארדן, שנחשב למקורב לנתניהו, לכהן גם כשר לביטחון הפנים, אך גם את ההצעה הזאת דחה נתניהו.

הפגישה בין השניים הסתיימה ללא הסכמות, והשניים קבעו לשוב ולהיפגש. גורמים בליכוד מעריכים כי לבסוף תימצא פשרה.

הפגישה עם השר ישראל כץ כבר הייתה באווירה אחרת: נתניהו הודיע לכץ כי ימשיך לכהן כשר התחבורה, ואף יזכה לשידרוג:  הוא יכהן כשר המודיעין ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

בהמשך נפגש נתניהו גם עם חברת הכנסת מירי רגב, אשר צפויה ככל הנראה להתמנות לשרה בממשלה, אולם גם הפגישה הזו הסתיימה ללא תוצאות.

פגישותיו של ראש הממשלה נמשכו עמוק לתוך הלילה וצפויות להתחדש הבוקר, כאשר מלאכת חלוקת התיקים צפויה להסתיים עד לשעה 19:00.

בתוך כך,  החלטת מועצת חכמי התורה של ש”ס על חלוקת התפקידים, שהייתה אמורה להימסר לח”כים הערב נדחתה למחר.

יחד עם זאת, רוב הח”כים כבר יודעים באילו תפקידים יכהנו:  יו”ר ש”ס אריה דרעי, הפתעה הפתעה, יקבל לידיו שלושה תיקים: הכלכלה, הדתות, הנגב והגליל.

כפי המסתמן: ח”כ יצחק כהן יכהן כשר במשרד האוצר, דוד אזולאי יהיה סגן שר הדתות, משולם נהרי יכהן כסגן שר – במשרד הרווחה, יעקב מרגי יהיה יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, יצחק ועקנין יכהן כסגן יו”ר הכנסת, ויואב בן צור יהיה יו”ר הסיעה בכנסת.

הידיעה עודכנה בשעה 9:00

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות