על חודו של קול: חוק הרחבת הממשלה אושר

הצעת החוק של ראש הממשלה להגדלת מספר השרים בממשלה החדשה אושרה בקריאה שנייה ושלישית: 61 חברי כנסת תמכו ו-59 התנגדו
יוני גרין
כ"ד אייר התשע"ה / 13.05.2015 15:34

לאחר עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, ולאחר עשרות הצבעות, רובן אלקטרוניות וחלקן שמיות, אישרה בצהרים (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, שמאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק שאושר בכנסת שעברה.

בקריאה שנייה תמכו בהצעה 61 חברי כנסת והתנגדו לה 59. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 61 חברי כנסת והתנגדו לה 59.

מוקדם יותר הבוקר הסתיים הדיון על התיקון של החוק.  יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, האשים בדיון את נתניהו בכך שבמקום לפתור את הבעיות במדינה הוא “מוכר אותה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים”.

לדברי הרצוג, “חבורה של קיצוניים השתלטו על ההגה. ראש הממשלה מנהל גנון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה – ואנחנו משלמים”.

החוק קובע כי ראש הממשלה יוכל למנות שרים בלי תיק וקבוע בהוראת שעה כי המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים שהיו אמורות לחול על הרכבת הממשלה הקרובה, לא יחולו על ממשלה שכוננה בתקופת כהונת הכנסת ה-20, אלא רק מהכנסת הבאה.

בינתיים,נתניהו שואף להשביע את הממשלה כבר מחר, והוא יחל כבר היום בשיחות עם בכירי הליכוד, כדי לעדכן אותם איזה תיקים יקבלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות