היום: נתניהו יחלק תיקים; ה’מועצת’ תחלק תפקידים בש”ס

לאחר הצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה על הרחבת הממשלה, יודיע ראש הממשלה לבכירי מפלגתו איזה תפקידיהם יקבלו בממשלה הבאה • האם יצליח לרצות את השר סילבן שלום? • ומה תחליט מועצת החכמים של ש"ס?
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשע"ה / 13.05.2015 11:18

במליאת הכנסת צפויה לעבור היום (רביעי) בהצבעה שניה ושלישית הצעת החוק להרחבת הממשלה, שתאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות 20 שרים בממשלתו החדשה.

הצפי הוא כי ההצעה תעבור ברוב של 61 חברי הקואליציה החדשה. זאת, למרות שגורמים בליכוד מאיימים להיעדר מההצבעה, כל עוד אינם יודעים איזה תפקיד יקבלו במסגרת חלוקת השלל.

מיד לאחר שתועבר הצעת החוק במליאה, יחל מצעד בכירי הליכוד אל לשכתו של ראש הממשלה, שם הוא יודיע לכל אחד מהם מה התפקיד אותו יקבל בממשלה הבאה.

ההצבעה על אישור הממשלה והשבעת השרים צפויה להתקיים מחר – יום חמישי – או לכל היותר ביום שני הבא, במידה והמפגשים עם בכירי הליכוד יתמשכו מעבר לזמן שמתכנן נתניהו.

גם בש”ס עדיין לא הוכרעה זהותם של מאיישי התיקים והתפקידים שקיבלה המפלגה בממשלה ובכנסת לפי ההסכם הקואליציוני  – כאשר ההכרעה של ‘המועצת’ תיפול, ככל הנראה, ברגע האחרון.

במסגרת ההסכם הקואליציוני קיבלה ש”ס את תפקידי הכלכלה, הנגב והגליל, הדתות, סגן שר במשרד האוצר, סגן שר נוסף, יו”ר ועדת החינוך וסגן יו”ר הכנסת למחצית הקדנציה הראשונה. ח”כ נוסף יהיה יו”ר הסיעה.

ביום שני הבהיר יו”ר ש”ס אריה דרעי לחברי הסיעה כי לפני שמועצת חכמי התורה תדון כיצד לחלק את התפקידים, הוא מתכוון להיוועד באופן אישי עם כל חבר כנסת.

בשל קוצר הזמן מועצת חכמי התורה תקיים שיחת ועידה טלפונית, דרעי יציג את בקשות הח”כים – וחברי ‘המועצת’ יכריעו.

לעומת ש”ס, שם חלוקת התפקידים מתקבלת בהכנעה וללא ערעור, בליכוד קיים חשש מעימות פומבי בעיקר מול השר סילבן שלום.

השר שלום הודיע לפני ימים אחדים כי לא יסכים לכהן בתפקיד שאינו שר החוץ, זאת בזמן שנתניהו מעדיף, ככל הנראה, לשמור את תיק החוץ בידיו.

באשר לתפקידו של חבר הכנסת איוב קרא נראה כי הושגה רגיעה, לאחר מפגש שהוגדר כ”חיובי” בינו לבין נתניהו. מאז הנמיך קרא את נימת התבטאויותיו ונשמע מפויס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות