ליצמן: “לסלוח ללפיד? שיתמוך בנו בהכל קדנציה שלמה מהאופוזיציה”

סגן שר הבריאות המיועד מדבר בראיון שהעניק למשה גלסנר ב'קול ברמה' על הצורך בהרחבת הממשלה, מפרט מה ההבדל בין לבני ללפיד, ומסביר את בעיית ההנגשה לנכים במוסדות החינוך החרדים
נחמן גור
כ"ד אייר התשע"ה / 12.05.2015 22:47

סגן שר הבריאות המיועד, חבר הכנסת יעקב ליצמן, אומר בראיון שהעניק למשה גלסנר במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’: “קודם כל התפללנו להפיל את הממשלה הקודמת והצלחנו. אחרי הבחירות רצינו לתקן את מה שהיה. לא באנו עם דרישות מופרזות, גם התפקידים הם הכי פחות בכירים, ואני רוצה להזכיר שהכסף זה דברים שהיו בעבר”.

על הרחבת הממשלה אמר ליצמן: “אין לי העדפות. ברור שצריך לחזק את הממשלה, כי עם 61 קשה להתנהל. הכיוון הוא שעד התקציב לא ישתנה כלום… מי שרוצה להיכנס בבקשה, אני לא מפריע לאף אחד.. אבל ליאיר לפיד אני בהחלט לא מסכים.

“לציפי ליבני היינו מוכנים. בזמנו היא סיבכה את הדברים, כשהיא סירבה לתת מכתב לגבי ירושלים. אם היא נכנסת לקואליציה, היא חייבת לתמוך. חתמנו הסכם קואליציוני. מי שמצטרף אחר כך צריך הוא מצטרף על מה שקיים, הוא יצטרך להסכים עם כל מה שסיכמו אתנו יהדות התורה”.

לפי ליצמן, יש הבדל בין לפיד לציפי ליבני: “השנאה לחרדים זה הדגל שלו. מי שעשה כל מה שביכולתו במשך שנתיים להרוס את העולם החרדי ואת המשפחות החרדיות, מי שנותן לי שתי סטירות – אני לא חבר שלו”.

ומהו התהליך שיאיר לפיד צריך לעבור כדי שליצמן יסכים לשבת אתו בקואליציה: “בהחלט יש תהליך של תשובה. לשבת קדנציה שלמה באופוזיציה ולתמוך בנו בהכל – ואז בקדנציה הבאה הכל פתוח.

“אנחנו לא חגגנו, אני מסכים שלא צריך לחגוג. עשינו תיקון עוול, זה הכל. לא יצאנו בהצהרות ולא דיברנו”.

על הביקורת על כך שהוא לא עומד למנות למשרד הבריאות מנכ”ל שהוא גם רופא: “אידלמן שמבקר דואג לעצמו ואני לעצמי ולכלל ישראל, שזה כולל רופאים. אז קודם כל, אין נוהל ואין חוק שאוסר לקחת מנכ”ל לא רופא. יש לי מועמד שמכיר את משרד הבריאות יותר טוב מאידלמן, כי הוא היה ממונה במשרד האוצר על משרד הבריאות.

“המנכ”ל הבא הוא משה בר סימן טוב. נקודה. הוא קיבל שבחים מכל צד, גם ימין גם שמאל, אז יש אחד שלא מרוצה.

 על הנגשה לנכים במוסדות החינוך החרדים: “הנה, זה עוד פשע שעושים כלפי, ואני רוצה להסביר: אנחנו בעד נגישות וזה חברתי, ואנחנו בעד, אבל זה אפשרי כשהמדינה מכניסה את זה לתוך הבנייה. אנחנו לא מקבלים מהמדינה בנייה, אבל לבוא למוסדות שאנחנו לומדים בהם, בבניינים ישנים ודירות שכורות, אני לא יכול. אם הם רוצים להביא כסף עבור זה – מצוין. אני אשמח אם אפשר יהיה לעשות נגישות לבניינים ישנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות