שרה נתניהו בבית הדין: “למעלה משנה ורבע נשפך דמי בראש חוצות”

אשת ראש הממשלה הגיעה להעיד בבית הדין לעבודה בירושלים, בתביעתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, וסיפרה על המסע התקשורתי נגדה: "רוב הדברים שראיתי בתקשורת אינן נכונים"
יוני גרין
כ"א אייר התשע"ה / 10.05.2015 17:39

שרה נתניהו הגיעה היום (ראשון) אחר הצהרים אל בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, לדיון בשלב ההוכחות בתביעתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה.

נתניהו התייחסה בפתח דבריה למסע התקשורתי נגדה, ואמרה: “למעלה משנה ורבע נשפך דמי בראש חוצות על ידי מני נפתלי והתומכים בו בעידודה של התקשורת”. בהמשך אמרה נתניהו, כי למרות ההתקפות הנמשכות נגדה, היא שתקה עד היום הזה, “עד עצם הרגע הזה לא נשמע קולי. רוב הדברים שראיתי בתקשורת אינן נכונים”.

נתניהו ציינה, כי הצורך להתערב בעבודתו של אב הבית נבע מתפקודו של נפתלי. “רציתי כל הזמן להתרחק מעבודות אב הבית. לצערי הרב נמשכתי לזה בתקופת מני נפתלי. נאלצתי. עם אב הבית הנוכחי אני כמעט ולא מדברת איתו על שום דבר”.

כשנשאלה נתניהו מדוע לא פיטרה את נפתלי מיד כשנוכחה לדעת כי הוא אינו מתאים השיבה: “מאחר שאנחנו רדופים על ידי התקשורת, פחדנו לפטר אותו. ידענו שיהיו כותרות ולא רצינו את הכותרות האלה”. ביחס לטענה כי השליכה דברים אמרה אשת ראש הממשלה: “מעולם לא זרקתי או משכתי מפה. בגנים שלי זה לא קיים. אני לא עושה דברים כאלה. גם לא הייתה עובדת שהתפטרה כי לא נתתי לה ללכת לאזכרה של הוריה”.

“מהרגע שנכנסנו לבית ראש הממשלה, לא דרשתי להחליף דברים. מני נפתלי אמר לי שצריך להחליף וילונות ועוד”, הדגישה. “פעמיים החלפנו דברים – לפני ביקור אובמה ולפני ביקור נשיא צרפת”. הגברת נתניהו סיפרה כי פרסום המכתב דווקא הביא לגילויי תמיכה מצד עובדי הבית: “חלק גדול מהעובדים כתבו לי מכתבים אחרי ההתפרצות המטורפת בתקשורת של אב הבית הזה”.

העובדת התעלפה במטבח

רעיית ראש הממשלה התייחסה לשמועות אודות בקשותיה הקפריזיות: “לא אמרתי למני להחליף את שקית החלב, לא אכפת לי שקית או קרטון, וגם סיפור הביצים הוא שטויות. קשה לחיות ככה. קשה להיות שרה נתניהו. שופכים את הדם שלי ושל בעלי, זה נורא וזה באמת כואב לי”.

גם לגבי הטענה כי היא הכתה עובדת הכחישה נתניהו את הדברים מכל וכל והדגישה כי היא מעולם לא הכתה כל עובד. “העובדת התעלפה לאחר שנשלחה להביא כוס מים לראש הממשלה, שהיה מגובס באותה העת. אחרי שעה אמרו לי שהיא התעלפה במטבח”.

נתניהו האשימה את אב הבית בקשרים עם התקשורת הישראלית כשהיא מרמזת לבעליו של ידיעות אחרונות נוני מוזס: “יש לנפתלי קשרים בעיתון מסוים, הם הופכים אותו לסלבריטי. כל הכתבה הזו זו רשעות אחת גדולה מאותו גורם שלא מזכירים את שמו כמו ההוא מהארי פוטר”.

“מני נפתלי מתנכל לי במשך תקופה ארוכה ועשה הכל כדי להפיל אותנו, גם בתקשורת, הוא עבד קשה מאוד כדי להפיל את הליכוד. הוא מעביר שקרים עליו ושופך את דמי”, אמרה נתניהו. “אני ראיתי דברים שכתב – הוא איים שאם לא יעסיקו אותו כל החיים הוא ‘ייצא’ על אשת ראש הממשלה”.

לשקר אין רגליים

אב הבית השתתף בדיון וישב מחוייך בבית הדין כשנתניהו העידה ונחקרה על ידי עורכת דינו נעמי לנדאו. לאחר הדיון אמר נפתלי ללחדשות 2: “היא משקרת ברמות, לימדו אותה לשקר. היא מדברת על תקופה קשה, אני עובר תקופה איומה. אף אחד לא מממן אותי, אף אחד לא רוצה להעסיק אותי. ראו בחור שרירי אמרו שאני אלים. הילדים סובלים בבית ספר. אני חושב שאני סמל. היום ירדה לי אבן מהלב”.

בכניסה לבית המשפט אמר נפתלי לכתבים שראיינו אותו: “אני מבין שלשקר אין רגליים – ואני מקווה שהיום זה יוכח”.

נפתלי ביקש

נתניהו זומנה לדיון לאחר שהגישה תצהיר בו התייחסה לטענותיו של נפתלי, לפיהן התייחסה אליו באופן משפיל, וכי צוות עובדי המעון סבל מהתעמרויות מצידה, מה שבסופו של דבר הביא להתפטרותו של נפתלי.

בתצהיר שהגישה נתניהו לבית הדין נכתב כי בניגוד לטענותיו של נפתלי, הוא זה שהפציר בבני הזוג להעסיקו כאב הבית במעון ראש הממשלה. לעומת זאת נפתלי עצמו טוען, כי הועסק בתנאים קשים, וכי הגברת נתניהו התעמרה בו בדרכים שונות בתקופה בה הועסק.

בדיון הקודם טען נפתלי כי נתניהו “שותה כמויות אלכוהול מטורפות”.

נתניהו צפויה לעבור חקירה נגדית על ידי עורכות דינו של נפתלי, נעמי לנדאו ונאווה פינצ’וק.

עדותה של נתניהו מגיעה לאחר שבפרקליטות סברו כי ניתן לוותר על עדות זו ולהסתפק בעדותם של עובדים במעון ראש הממשלה, שטענו כי נפתלי נהג להכעיס במכוון את נתניהו, להקפיד שלא לבצע את המשימות שהטילה עליו, להתעמר בעצמו בעובדים, וליטול לעצמו תנאים שאינם כלולים בחוזהו. זאת לבד מרישומים כוזבים של שעות עבודה.

בית המשפט לא קיבל את סברת הפרקליטות, ואף נזף בה על ההחלטה שלא להציג בפניו את עדותה ותצהירה של נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות