אלו התפקידים שהליכוד מציע לבית היהודי • אבל בנט רוצה את החוץ

בליכוד שיגרו לבית היהודי חבילת תיקים מוגדלת, לצד איום: האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט - האלטרנטיבה היא ממשלת שמאל בראשות הרצוג • בבית היהודי יכריעו הלילה
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ה / 04.05.2015 22:52

התיאבון נפתח. לאחר הודעתו של יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יצטרף לממשלה החדשה של נתניהו, החליטו היום (שני) בבית היהודי להציב דרישה חדשה: למנות את יו”ר המפלגה נפתלי בנט לשר החוץ.

אלא שבכירים בליכוד הבהירו כי ראש הממשלה מתכוון להשאיר את תפקיד שר החוץ אצלו בשלב הקמת הממשלה החדשה.

לאחר החתימה על הסכם קואליציוני עם ש”ס, בליכוד אומרים: האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט.

“ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת הבית היהודי הצעה חסרת תקדים כדי שתצטרף לממשלה לאומית בראשותו”, נמסר מהליכוד.

וזו ההצעה: משרד החינוך, משרד התפוצות וחברות בקבינט ליו”ר הבית היהודי נפתלי בנט. משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות – לשר אורי אריאל, משרד התרבות והספורט כולל הטוטו – לאיילת שקד, סגן שר הביטחון שיהיה אחראי על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, ויו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.

בנוסף, יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד.

לצד ההצעה בליכוד מאיימים: ”אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים’.

“הליכוד קורא לבית היהודי להצטרף ולחתום על ההסכם הקואליציוני עוד הלילה, וליו”ר המפלגה נפתלי בנט לקיים את רצון הציבור הלאומי ואת הבטחות הבחירות שלו ולהצטרף ללא דיחוי לממשלה לאומית”.

סיעת הבית היהודי התכנסה הערב כדי להחליט האם לאשר את ההצעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות