יחימוביץ’ החרימה את ישיבת סיעת העבודה כי ציפי לבני נשאה דברים

ח"כ יצחק הרצוג תקף את ראש הממשלה ואת הקואליציה שהוא מגבש: "המו"מ הקואליציוני הוכיח שוב כמה לחיץ נתניהו כאשר שרידותו הפוליטית עומדת על כף המאזניים" • ח"כ שלי יחימוביץ החרימה את ישיבת הסיעה: "הנהגה דו ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בבחירות. הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט. היא שמה אותנו לצחוק"
שרי רוט
ט"ו אייר התשע"ה / 04.05.2015 14:51

יו”ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת ‘המחנה הציוני’ הראשונה של מושב הקיץ של הכנסת בהתייחסות לאירועי אמש.

הרצוג הודיע כי מפלגתו תפעל להקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן מה קרה לכל התכניות עליהן הוחלט לאורך השנים לטיפול בבעיותיה של העדה האתיופית.

הרצוג תקף את ראש הממשלה נתניהו לנוכח המשא ומתן הקואליציוני ואמר, “המשא ומתן הקואליציוני הוכיח שוב כמה לחיץ נתניהו כאשר שרידותו הפוליטית עומדת על כף המאזניים”.

לדבריו, “נתניהו ושתפיו לוקחים את אזרחי ישראל למחוזות של קיפאון מדיני, קיפאון כלכלי וחוסר תקווה”.

עם תום דבריהם של יו”ר סיעת העבודה בכנסת, ח”כ איתן כבל,  ויו”ר המחנה הציוני, התרחש קטע מביך, לאחר שח”כ כבל לא הפנה את רשות הדיבור אל ח”כ ציפי לבני, כדי שזו תישא דברים.

לבני, מעין נטע זר בעבודה, סימנה לו את המשימה הדרושה, ואז הוא העניק לה את רשות הדיבור.

לבני הבטיחה בדבריה להיות אופוזיציה לוחמנית: “את האמונות שלנו ואת הערכים שלנו נתניהו לא יכול לדחוק ואנחנו ניאבק עליהם. אנחנו נאבק למען מדינה שהיהדות שלה פתוחה ומקבלת ולא מפלה. אנחנו ניאבק למען מדינה עם תקשורת חופשית. אנחנו ניאבק למען בית המשפט”.

מי שהחרימה את ישיבת הסיעה הייתה חברת הכנסת שלי יחימוביץ’, וזאת במחאה לאחר שהתברר כי הישיבה תיפתח על ידי ציפי לבני ויצחק הרצוג כיושבי-ראש משותפים.

ח”כ שלי יחימוביץ צייצה: “המשך הנהגה דו ראשית הרצוג לבני סרוס מראש של הנהגת האופזיציה ואין לה תוקף דמוקרטי, מעשי או אידאולוגי. יש לי יו”ר אחד נבחר ושמו בוז’י”.

אחר כך הסבירה: “אני מכבדת את לבני ומצפה לשיתוף פורה אתה, אך יש לי יו”ר אחד ושמו בוז’י הרצוג, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות. החיבור בין הרצוג ללבני היה נכון, גיביתי אותו בכל כוחי, ואין כל מניעה שיימשך, אך הנהגה דו ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות.

“הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט, היא שמה אותנו לצחוק ולא תאפשר תפקוד רציני של אופוזיציה לוחמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות