מדוע חייבים להסיר איפור לפני השינה? • מה שצריך לדעת על סכנות הבריאות שיש באיפור

למה אסור למרוח מסקרה בזמן נסיעה? • איך זה שהשימוש ב"טסטרים" יכול להפוך למסוכן? • מתי הופך האיפור ל-פג תוקף ואיך מוצר איפור "תמים" יכול להוביל לגירויי עור ודלקות עיניים? • ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי, מציג מורה נבוכים לחיי המדף של מוצרי איפור וכיצד שומרים על ההיגיינה שלהם
תמי גיל
י"א אייר התשע"ה / 30.04.2015 10:24

 לא נרדמים עם איפור עיניים – מסקרה עלולה להחליק לתוך העין בשעת השינה, דבר שעלול לגרום לגירוי, אדמומיות ואף לדלקת. יש להסיר את האיפור לפני השינה.

מוצרים וכלי איפור אוספים חיידקים מהעור (בפרט מברשות, ספוגיות ופדים רב פעמיים) ולכן שיתופם עם חברים אומר שיתוף חיידקים, כאשר לחלוח מברשת ברוק יחמיר את הבעיה.

טסטרים – סביר להניח שנשים רבות לפניך השתמשו בטסטרים הקיימים בנקודות המכירה. אל תנסי על שפתייך את טסטר השפתון כי הוא עובר מפה לפה וצובר חיידקים. נסי אותו על גב כף ידך, קרבי את היד אל השפתיים והביטי במראה. כך תוכלי לראות אם את אוהבת את הגוון.

עיפרון עיניים – כאשר בוחנים עיפרון לעיניים (על היד) כדאי לוודא שהוא ‘מצייר’ בקלות. עיפרון שאינו מצייר בקלות עלול לגרום לשריטות באזור העין, מה שעלול להוביל להיווצרות דלקת.

חום וקרינת שמש – חשיפה לחום או לקרינת השמש עלולה לפגוע בחומרי השימור ולעודד התפתחות חיידקים, בייחוד במוצרים שאינם אבקתיים. לפיכך, אין להשאיר מוצרי איפור ברכב (בפרט לא בתא הכפפות) או בארון באמבטיה. ככלל, מומלץ לאחסן מוצרי איפור במקום קריר ויבש.

החוצץ הפלסטי – לכל מוצרי האיפור האבקתיים (דוגמת פודרה וסומק) מצורף חוצץ פלסטי שקוף. אל תשליכי חוצץ זה, כי הוא מונע התייבשות לא רצויה וכן מבודד בין האבקה ובין הכרית, וכך תישאר האבקה נקייה מזיהומים.

עיניים אדומות – כאשר יש ‘עיניים אדומות’ (מגורות) או דלקתיות אסור להשתמש באיפור. עם חלוף הדלקת כדאי להחליף את החומרים בהם השתמשתם בעת גילוי הדלקת ולחטא את המברשות.

לא בעת נהיגה – הפגיעה הנפוצה ביותר כתוצאה משימוש במוצרי איפור היא שריטה בעין על ידי מקלון למריחת מסקרה. לכן, אין למשוח מסקרה בעת נהיגה או ישיבה ברכב נוסע. אם השריטה אינה מטופלת הדבר עלול להוביל לדלקת חמורה בעין.

ותרו על מוצרים עמידים למים – מומלץ להמעיט בשימוש או לא להשתמש כלל במוצרי איפור עמידים למים, כי לצורך הסרתם יש להשתמש בממיסים שיסירו גם את השומן הטבעי של העור וייבשו אותו.

שפתון שקוף מבריק עלול להעצים את הקרינה האולטרא-סגולה שמגיעה לשפתיים. לא זו בלבד שהשפתון השקוף-מבריק אינו מציע הגנה לשפתיים מקרני השמש, הוא אף עלול להעצים את הקרינה. מראה רטוב יכול להתקבל על ידי מריחת שפתון אטום ומעליו שכבה שקופה מבריקה. לשם הגנה מיובש, כדאי להשתמש בשפתון בעל מקדם הגנה 30 ומעלה.

חיי המדף של מוצרי איפור – לכול תכשירי האיפור יש חיי מדף מוגבלים ומוצר איפור שפג תוקפו הוא מקור לבעיות עור. יש לבדוק את התוקף טרם הרכישה ולהשליך מוצרים שפג תוקפם. מעבר לכך, מומלץ לרכוש רק מוצרים שאושרו על ידי משרד הבריאות. מוצרים שלא אושרו עלולים להכיל חומרים רעילים.

מסקרה – את מרב הזהירות יש לנקוט לגבי מסקרה, לאור הסכנה לגירוי העין והיווצרות דלקת. מומלץ להשליך מסקרה כול שלושה חודשים. אם המסקרה מתייבשת אל תוסיפו מים או רוק. דבר זה יתרום להתפתחות חיידקים.

שפתון – בהנחה שהמוצר אוחסן כראוי במקום קריר ויבש, במקרים רבים אורך החיים של שפתון הוא עד שנה.

פודרה – עד שנה וחצי לכול היותר. הכוונה לתכשיר ששמים לשם הפחתת ברק (על המייקאפ במידה שמשתמשים בו, או ללא מייקאפ).

צלליות – עד שנה וחצי לכול היותר.

מייקאפ – לפי הנחיות היצרן. מייקאפ במרקם קרמי או נוזלי עלול לצבור חיידקים בקלות רבה יותר ממייקאפ במרקם אבקתי.

מברשות – הדרך הנכונה לשמירה על ההיגיינה של מברשות האיפור היא באמצעות שטיפה וחיטוי. פעולות אלו מפחיתות סיכון להתפתחות מיקרואורגניזמים עליהן. שימוש בסבון אנטיספטי יחסל את אוכלוסיית החיידקים ובמקביל יסלק זיהומים וימיס שומנים. השומנים מפחיתים את יעילות המברשת ומהווים מצע נוח להתרבות חיידקים. בעיקרון, כדאי להעדיף מברשות משיער טבעי. אורך החיים של מברשות העשויות מסיבים סינטטיים קצר והן מאבדות מהר מאד מצורתן.

מכחולים – על מנת לשמור על ניקיון מכחולי האיפור וצפיפות השיער המיטבית יש להקפיד על שטיפתם במים ושמפו אנטיספטי אחת לשבועיים – מומלץ על ידי השרייה בכלי עם מים ושמפו במשך 10 דקות. לאחר מכן שוטפים את השמפו בעזרת מי ברז זורמים (עם כיוון השיער), סוחטים בעדינות ומייבשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות