עונת השיפוצים ומעברי הדירות בפתח • למושיק גלאמין כמה עצות עבורכם

מושיק גלאמין (כן, זה מבית ראש הממשלה) הוא הפריזנטור של חברת אלוני זו עונה שניה ברציפות ומומחה להום סטיילינג • רגע לפני שאתם משפצים את הבית, או עוברים דירה, יש לו כמה טיפים ועצות חשובות
תמי גיל
ח' אייר התשע"ה / 27.04.2015 15:38

 נכנסים ברגל ימין:

בין אם מדובר בשיפוץ קטן, ובטח לקראת מעבר לדירה חדשה, מומלץ תמיד לקחת את הזמן הדרוש ולטפל בכל מה שניתן לפני הכניסה לבית.

הדבר יבטיח כניסה חלקה יותר וגם ימנע מצב שבו עוצרים את תהליך העבודה ונשארים עם חלקים חסרים בבית.

את הדברים הגדולים כמו מטבח או צנרת, כמובן שעדיף לסגור מראש לפני הכניסה לבית.

בית מהקטלוג:

נכון, דיברנו קודם על כניסה לבית מוכן, אבל יחד עם זאת עדיף שלא להיכנס לתוך בית מהקטלוג. למרות היופי, כשהבית מאובזר ומסודר כמו בקטלוג, הוא מהר מאד מאבד משהו מהנשמה שלו והופך להיות בית מתמונה או חדר מתמונה ולא הבית שלכם.

תרשו לעצמכם להשאיר כמה אקססוריז כמו שולחן קפה שתחליפו בהמשך או כריות, שאותן תוסיפו רק אחרי שתכנסו לבית ותכירו אותו טוב יותר.

 שינוי קטן – גדול:

לפעמים שינוי קטן יחסית יכול לגרום לשינוי גדול בבית. הדבקה של קיר כוח במקלחת, חיפוי קרמי בשירותים, פרקט בחדר השינה או אפילו החלפה של פריט דומיננטי בסלון יכולים לתת אווירה חדשה ושינוי משמעותי.

לא חייבים ישר להחליף הכל ולהשקיע סכומים גדולים של כסף.

 הדשא של השכן:

אל תעתיקו את מה שראיתם אצל השכנים.

גשו לאולמות התצוגה, שם תוכלו להיחשף למגוון סגנונות, התבוננו בקטלוגים או בדקו בשפע האפשרויות המוצעות.

לכו על מה שנוגע לכם בלב ושהוא הסגנון האישי שלכם. נכון שאצל השכנים זה נראה מדהים, אבל אם תבחרו סגנון ועיצוב שהוא שלכם-גם תאהבו אותו הכי בעולם.

זהירות, טרנדים!

טרנדים הם דבר נפלא ואנחנו אוהבים אותם, אבל כשאנחנו משפצים או מעצבים את הבית שלנו, אנחנו צריכים לוודא שהטרנד מתאים באמת לסגנון האישי שלנו.

אם לא בטוחים, לא חייבים לעשות שינוי גרנדיוזי, ואפשר לאמץ את הטרנד באקססוריז או בפריט קטן, בדיוק כמו באופנה.

חשוב לוודא שהטרנד שנבחר יהיה כזה שנאהב גם בעוד שנה ובעוד שלוש שנים.

Second opinion

בין אם תחליטו להשתמש בשירותיו של יועץ מקצועי או לא, מומלץ להתייעץ עם אדם נוסף שמבין עניין לפני בחירות גדולות או החלטות משמעותיות בעיצוב הבית. אדריכל, מעצב פנים, יועץ לעיצוב וגם יועצי המכירות באולמות תצוגה הם אפשרות מצוינת. אם תחליטו לעשות זאת לבד, הזמינו חבר או חברה בעלי טעם טוב.

It’s all about the money

ניתן לעשות שיפוץ וחידוש לבית בכל תקציב. מי שיותר מחובר למספרים בבית צריך לקחת עליו את תפקיד בניית התקציב, וגם פה- ייעוץ נכון ובדיקה של הצעות מחיר יכולים לעשות את ההבדל.

סוף טוב, הכל טוב:

שיפוץ לא תמיד הולך לפי כל התוכניות והרצונות. יש בלת”מים בדרך, יש עיכובים, ולפעמים דברים נראים אחרת ממה שציפיתם. גם ברמה האישית והמשפחתית יכולות להיות סערות קלות, לא חייבים להתגרש כדי לשפץ! הכי חשוב- לנשום עמוק, להתנהל באורך רוח ועם הרבה אנרגיות חיוביות, ולדעת שבסופו של דבר הכל יהיה בסדר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות