במירון: 5000 שוטרים; מאות סדרנים דוברי יידיש • המשטרה נערכת

למרות שוועדות הכנסת משותקות, יזם ח"כ מקלב לקראת ל"ג בעומר ישיבה שאינה מן המניין בחדר ועדת הפנים • המשטרה: "צפוי קצב נסיעה של 23 אלף נוסעים בממוצע בכל שעה מהחניונים ואליהם"
חיים טוויל
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 19:41

ישיבה מיוחדת התקיימה היום (רביעי) בכנסת לקראת אירועי ל”ג בעומר בשבוע הבא: בישיבה השתתפו חברי כנסת מהסיעות החרדיות, המשרד לשירותי דת, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, משרד התיירות, משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית, נציגי משטרת מחוז הצפון ומשטרת התנועה, מד”א, איחוד הצלה, מכבי אש וגורמים נוספים.

את הישיבה פתח ח”כ אורי מקלב. “היערכות מקיפה והכנה מתאימה לאירועים קודם ל”ג בעומר הינה משמעותית וחיונית לעצם קיום האירועים, ובוודאי שהיערכות מקדימה תקטין את הצורך בהפקת לקחים שלאחר מעשה”, אמר מקלב וציין את האירוע הטראגי שהתרחש בהלוויית הגר”ש וואזנר זצ”ל – מה שמהווה “תמרור אזהרה” באירועים המונים מסוג זה.

סגן השר לשירותי דת, ח”כ אלי בן דהן, ציין את החשיבות הרבה שמשרדו רואה בפעילות השוטפת בציון הרשב”י במירון במשך השנה כולה בכלל ולקראת ל”ג בעומר בפרט. “אנו פועלים בכל דרך כדי לפתור את כל התקלות הצפויות”, הוסיף.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט, שיבח את פעילות ההכנה לל”ג בעומר הנעשית על ידי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בראשות יוסף שווינגר ומנהל מחוז הצפון ישראל דרעי. הוא גם שיבח את שיתוף הפעולה הפורה שקיים השנה בין כלל הגופים העוסקים בשמירה על הסדר הציבורי במירון, בייחוד התיאום בין גורמי ההצלה כמשטרת ישראל, מד”א, איחוד הצלה וכיבוי אש.

“יש לציין כי המשטרה קיבלה כבר בשנה שעברה החלטה אסטרטגית לתת עדיפות ראשונה במעלה לתחבורה הציבורית בדרך למירון, וכלל שיותר ייסעו בתחבורה הציבורית ולא ברכבים פרטיים – הרי שיכולת השליטה והפיקוד על האירועים תהיה יעילה יותר” אמר גלאט.

נצ”מ יוסי חמו, קצין אג”מ במחוז הצפוני של המשטרה סיפר כי היערכות המשטרה לל”ג בעומר במירון החלה כבר לפני למעלה מחצי שנה ושותפים לה כ-40 גורמים שיש להם חלק בארגון וסדר על האירועים.

“גם בשנה זו מה שעומד בראש התוכניות זהו נושא הביטחון והבטיחות. השנה, כיוון של”ג בעומר אינו חל ביום שישי או במוצאי שבת כבשנים עברו, אנו צופים שיגיעו יותר אנשים למירון ואנו נערכים בהתאם. מפכ”ל המשטרה אישר כבר בתחילת השבוע הנוכחי את התוכנית המבצעית”.

הוא ציין כי במערך המבצעי יהיו כ-5,000 שוטרים במעגלים השונים, לצד מאות סדרנים של חברות פרטיות – גם דוברי יידיש – שיוצבו בכל אזור מירון וידרכו את ההמונים בנתיבים שאושרו על ידינו. בעזרת הנשים יהיו שוטרות וסדרניות שיכוונו את הציבור.

“השנה הוחלט גם לקבוע בשטח הציון עצמו דרכי כניסה ויציאה נפרדים, על מנת להקל על העומס. הגישה לאזור תהיה מהכניסה למושב מירון ובאמצעות דרך מהדרין, כאשר המארגנים פועלים להכשיר נתיב דרך נחל מירון – שם יהיה חניון מוסדר עבור ההדלקות המסודרות של המוסדות השונים. זו תהיה דרך סלולה, משולטת ומוארת.

בנוסף הוחלט לרווח את מועדי ההדלקות, על מנת למנוע עומס מיותר, ולמשטרה גישה מלאה למערכות ההגברה של כל המעמדים באזור – על מנת שנוכל לכרוז הודעות להדריך את הציבור אם יהיה בכך צורך.

נצ”מ אילן מור, ראש אג”מ במחוז הצפון של משטרת התנועה, הרחיב על סדרי התנועה והחנייה בכל מרחב מירון כאשר החניונים השונים סומנו בצבעים מותאמים כדי להקל על הציבור.

“לפני מספר שנים הוחלט לראשונה לא לאפשר כלל כניסת רכבים לשטח מושב מירון וההחלטה הוכיחה את עצמה כמועילה לסדר. בשנה שעבר החלטנו להגביל גם את תנועת הרכבים הפרטיים בחניונים הקרובים כדי להקל על השליטה במתחם עצמו וגם הצעד הזה הוכיח את עצמו”, אמר.

“כהפקת לקחים משנים עברו הוחלט על הקמת מנהלת תח”צ שתשלוט על כל מערך התחבורה בציבורית בחמשת הטרמינלים שהכשרנו בחניונים השונים. עוד הוחלט כי החניונים יוכשרו באמצעות מהנדסי תחבורה ציבורית ולא מהנדסי תשתית כעבר.

עוד ציין מור כי לצורך שליטה ובקרה בחניונים, כל חניון שולט בצבע אחר ובכל החניונים הוצבו נקודות כריזה מרכזיות, כך שיהיה מעקב מלא אחר הנעשה בחניונים והציבור בחניונים ובדרך אליהם יקבל מידע מלא – לצד חומרי הסברה מודפסים שיועברו בחניונים השונים.

הוכשרו חמישה טרמינלים לתחבורה ציבורית בחניונים שיסומנו בצבעים אדום, צהוב וכחול; שני חניונים לחברות אוטובוסים פרטיות – בפרוד ובעין הוזים; וחניון לחברות אוטובוסים פרטיות וחניון מיוחד – במסלול נחל מירון – עבור הקהילות המגיעות להדלקות המסודרות. הרכבים הפרטיים יופנו לשלושה חניונים: בחצור, בכרמיאל ולחניון ‘צבעון’ שהכשרנו השנה במיוחד מול גוש חלב. מכל החניונים יהיו שאטלים שייקחו את הנוסעים עד לשערי מושב מירון במחיר של נסיעה מקומית לפי הקוד האזורי.

“על פי הנתונים שבידנו”, אמר מור , “צפוי קצב נסיעה של 23 אלף נוסעים בממוצע בכל שעה מהחניונים ואליהם, כאשר השהות הממוצעת של כל אדם במתחם הינה כ-4.5 שעות. בשעות של יום חמישי בערב, עם סיום האירוע, אנו צופים מסה של 70 אלף איש שירדו ממירון לחניונים ועל כן אנו נערים בהתאם. ההמלצה שלנו לציבור היא להגיע בתחבורה הציבורית המסודרת ולא ברכבים פרטיים. לתועלת הציבור אף הקמנו מוקד מידע טלפוני שיספק מידע מעודכן בכל עת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההדלקה של הרב ארוש
    05/05/2015 14:08
    דוד
  1. הרב שלום ארוש מדליק במירון ביום רביעי בשעה 22:00 במתחם תולדות אברהם יצחק במירון ליד מערת הילל הזקן