הכלכלן ד”ר שלמה מעוז מפתיע: אין הפרזה בדרישות של החרדים

הכלכלן שבעבר השתלח בחרדים מגן על החרדים: "המילה סחטנות אינה נכונה. אם יש מושג כזה בכלל, הוא קיים בכל הסקטורים" • על ההישג החרדי בחוק הגיוס: "אין טעם לגייס אותם בכוח, מלחמות וכפייה זה טוב בעיקר לכותרות"
נחמן גור
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 16:59

הכלכלן ד”ר שלמה מעוז טוען כי אין הפרזה בדרישותיהן של הסיעות החרדיות, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

“המילה סחטנות אינה נכונה. אם יש מושג כזה בכלל, הוא קיים בכל הסקטורים”, אומר מעוז בשיחה עם יקי אדמקר מאתר וואלה ניוז.

כדי להוכיח את טענתו, נותן מעוז דוגמא לסחטנות שכזו מצד חילונים: “הניסיון של מעמד הביניים הגבוה לקבל דירות במע”מ אפס בתקופה של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, זו סחטנות גבוהה הרבה יותר. כמו לכל קבוצה, גם לחרדים יש דרישות, וזה לגיטימי”, אמר.

עם זאת, בניגוד לרבים, באמתחתו של מעוז תכנית כלכלית טובה יותר מהחזרת קצבאות הילדים ותקציבי הישיבות לסכומן המקורי. “המדינה צריכה להעניק הכשרה לחרדים ולהעניק להם שכר בזמן ההכשרה כדי שיוכלו לפרנס את משפחותיהם”.

מעוז התייחס גם להישג החרדי בשינויו של חוק הגיוס. “אין טעם לגייס אותם בכוח, מלחמות וכפייה זה טוב בעיקר לכותרות”. עם זאת, הוא הוסיף: “אנשי צבא שמשרתים בסדיר צריכים לקבל משכורת מינימום”.

 בעבר דווקא השתלח ד”ר מעוז בציבור החרדי כשטען בראיון: “צריך להפחית את קצבאות הילדים עוד יותר בשנה הבאה, ולתת יותר מס הכנסה שלילי לאנשים. מי שרוצה ממני כסף, אין לי בעיה אני יעזור לו גם מבחינה מקצועית אבל תצא לעבודה – צאו בטלנים לעבודה”.

בראיון אחר אמר: “שמת לב שהחרדים לא מפגינים? זה מפני שהם הנהנתנים, הם נהנים, יש להם בתי ספר מסובסדים, ישיבות מסובסדות, אוטובוסים צהובים מסובסדים, מזון מסובסד, קרקע מסובסדת כמו ברמת שלמה הכריזו כרגע שיבנו שם שוב, או באלעד…”

וכאשר המראיין העיר לו כי מדובר באוכלוסיה ענייה – השיב: “זו אוכלוסיה מאוד ענייה, כי בעצם היא חיה כולה על כספי חלוקה”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות