הסנאט חוקר: האם הממשל של אובמה מימן את קמפיין V15?

רשת פוקס האמריקנית מדווחת כי תת ועדה בסנאט האמריקני חוקרת את החשד לפיו ממשל אובמה העביר מאות אלפי דולרים לעמותת 'קול אחד' שתמך ב-V15 להחלפת השלטון בישראל • מחלקת המדינה האמריקנית: "המימון ל'קול אחד' הופסק כבר בנובמבר"
אליעזר היון
כ"ג אדר התשע"ה / 14.03.2015 20:51

האם ממשל אובמה מימן את קמפיין V15? על השאלה הזו דורש הסנאט האמריקני תשובות, וועדת חקירה החלה לפעול בנידון, כך מדווחת רשת פוקס האמריקנית.

על פי הדיווח, הסנאט החליט לפתוח בחקירה לאור החשד כי מחלקת המדינה העבירה כספים לגופים הפועלים להחלפתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה.

יו”ר הוועדה סרב להגיב לידיעה ודוברתו מסרה: “תת הוועדה לחקירות לא מגיבה על חקירה שעודנה מתבצעת”. למרות זאת פוקס מצטטת ‘מקור בכיר’ האומר כי החקירה, זוכה לתמיכתן של שתי המפלגות הגדולות.

 עמותת “קול אחד”, קיבלה למעלה משלש מאות אלף דולרים ואלו הועברו על פי החשד, לעמותת V15 במטרה להחליף את הממשלה הישראלית. בחודש ינואר האחרון החלה עמותת ‘קול אחד’ לשתף פעולה עם עמותת V15.

בנוסף, ג’רמי בירד, ששירת כסגן מנהל קמפיין הבחירות של אובמה בשנת 2008, וכראש הקמפיין בשנת 2012, הגיע במיוחד לישראל עם יועץ נוסף ממטה הבחירות של אובמה, כדי לסייע ל-V15.

מאידך, גורמים במחלקת המדינה האמריקנית מסרו כי המימון לעמותת ‘קול אחד’ הופסק כבר בחודש נובמבר, כלומר עוד קודם ההכרזה על בחירות בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות