נתניהו: מאיר דגן התעקש פעמיים להמשיך לשרת תחת מי שהוא מגדף

בריאיון מקיף שהעניק ל'מקור ראשון' שולל ראש הממשלה בנימין נתניהו את אפשרות הקמתה של ממשלת אחדות בראשות בוז'י הרצוג • מזהיר: "אם אנשים לא יצאו החוצה להצביע לליכוד, ייתכן מהפך" • מגלה: "יש הזרמה מסיבית של כסף, עשרות מיליוני דולרים, להביא להפלת שלטון הליכוד" • קובע: "יאיר לפיד הוא שמאל מובהק. הכול התחזות אצלו"
יוני גרין
כ' אדר התשע"ה / 11.03.2015 11:55

שישה ימים לבחירות: “יש מאמץ מרוכז – פוליטי וכספי – להביא להפלת שלטון הליכוד בראשותי ולהחלפתו בשלטון השמאל בראשות ציפי ובוז’י”, כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון מקיף שהעניק לחגי סגל ואראל סג”ל, ויתפרסם ביום שישי בעיתון ‘מקור ראשון’. “המאמץ הזה מאורגן על ידי הזרמה מסיבית של כסף, עשרות מיליוני דולרים אני מעריך, וכן על ידי מערכה פראית וחסרת תקדים של גורמי תקשורת רבים”.

המראיינים שאלו את נתניהו האם הוא חושש מאפשרות של מהפך, והוא השיב: “כן. אם אנשים לא יצאו החוצה להצביע לליכוד, התשובה היא כן. כן זה יכול לקרות”.

בראיון תקף נתניהו, בין השאר, את ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שאמר בעצרת השמאל בתל-אביב כי אנחנו נמצאים ב”משבר המנהיגות החמור ביותר מאז קום המדינה” – ואמר: “מאיר דגן התעקש פעמיים להמשיך לשרת תחת אותו ראש ממשלה שעכשיו הוא מגדף. כנראה יש לו כרגע אינטרסים אחרים, מניעים אחרים, לרבות תפיסה פוליטית אחרת.

“בזמנו הוא חשב שאין סיכוי שהאחים המוסלמים יתפסו את השלטון במצרים. הוא חשב הרבה דברים”.

נתניהו הביע צער על כך שתעמולת הליכוד לא הבליטה מספיק את ההישגים הרבים של ממשלתו, לדעתו, בתחומי הכלכלה והפיתוח, ובהם הורדת האבטלה, חינוך חינם מגיל שלוש, פיתוח תשתיות התחבורה ועוד.

מה תגיד באופן תמציתי לאיש ליכוד ששוקל עכשיו להצביע כחלון, נשאל נתניהו – והשיב: “קח בחשבון שאתה מצביע לציפי. לא הצבעת ליכוד – הצבעת למעשה לציפי ולשמאל”.

האם יהיה מוכן לשבת בממשלת אחדות בראשות המחנה הציוני?

“לא, ממש”.

והאם, מבחינתו לפיד הוא בר ישיבה בממשלה בראשותו? נתניהו: “לפיד, לדעתי, הוא חלק אינטגרלי מהשמאל. הגיע הזמן להגיד את זה. הכול התחזות אצלו. העמדות שלו שמאליות, העמדות של עופר שלח שמאליות, העמדות של גרמן, של יעקב פרי.

“יכול להיות שמבחינה כלכלית לפיד פחות סוציאליסטי, אבל מבחינת התפיסות המדיניות והביטחוניות הוא שמאל מובהק. ואתה לא תוכל לגבש, מול האתגרים המדיניים והביטחוניים שיש לנו, לא תוכל לייצר שעטנז כזה. זה לא יחזיק מעמד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות