16% מבעלי זכות ההצבעה עדיין מתלבטים למי יצביעו

מסקר של תחנת הרדיו גלי צה"ל עולה: שבוע לפני הבחירות כ-19 מנדטים עדיין צפים ומחפשים בית • כשני שליש מאלו שטרם החליטו למי להצביע בבחירות - הן נשים • ומה הנושא שישפיע יותר מכל על ההחלטה למי יצביעו?
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ה / 10.03.2015 09:45

שבוע בדיוק לבחירות: בעוד שבוע יצעדו מיליונים מתושבי ישראל אל הקלפיות כדי להצביע, אבל 16% מבעלי זכות ההצבעה עדיין לא יודעים למי יצביעו. כך עולה מנתוני סקר של תכנית ‘בוקר טוב ישראל’ בגל”צ וחברת שילוב.

כמות כזו של מתלבטים מקבילה לכ-19 מושבים בכנסת, ויכולה להכריע בסופו של דבר מי יהיה ראש הממשלה הבא – בנימין נתניהו או יצחק הרצוג.

מבדיקת פילוח המתלבטים עולה כי רובם הם, בעצם, מתלבטות. נשים הן כמעט שני שליש מהמתלבטים, בעוד רק כשליש מהמתלבטים הם גברים. כמו כן, 53% מהמתלבטים עברו את גיל 40, רק 9% עדיין לא חגגו 22. גם רוב גדול מאד מהמתלבטים, 63%, מגדירים את עצמם חילונים.

לפי הסקר, הנושא שמשפיע יותר מכל על ההחלטה למי להצביע בבחירות, גם בקרב המתלבטים, הוא הנושא הכלכלי-חברתי: דיור, יוקר מחיה, בריאות וחינוך. 56% מהמצביעים ציינו שאלו הן הסוגיות שיסייעו להם בקלפי.

אחרי הנושא הכלכלי-חברתי, בפער גדול, נמצא הנושא המדיני ביטחוני. רק 29% מהנשאלים אמרו שהגרעין האיראני, הסכסוך הישראלי-פלסטיני והביטחון האישי ישפיעו יותר מכל על החלטתם. 12% אמרו שיושפעו מסוגיות הקשורות לדת ומדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות